Felsőfokú ponyvafilozófia

Bumeráng

Bumeráng

A forradalom felfalja gyermekeit

2018. augusztus 11. - A te embered

A jövőben nem indulhat a társadalmi nemeken és azoknak a tanulmányozásain alapuló képzés az ELTE-n - áll az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az igazságügyi tárca rendeletmódosító előterjesztésében. A magyar közvélemény egyöntetűen nem tud megbirkózni a gender kifejezéssel és annak valódi tartalmával: gyakori kritika a szakkal szemben, hogy teljesen szükségtelen, mások szőrös lábú, férfielnyomó radikális feministákat vizionálnak a padsorokba, akik epekedve várják már, hogy a szakdolgozatukat a 178. feltalált nemről írhassák, megint mások definiálni sem próbálják és elejtett szóösszetételekből alkotnak egymondatos véleményeket. A helyzet az, hogy a társadalom semmit nem tud a társadalmi nemek kutatásával foglalkozó képzésről, de hozzá kell tenni, sokat nem is tettek, hogy az emberek tisztább képet kapjanak ezzel kapcsolatban.

Az teljesen világos volt, hogy a kormány kénye-kedve szerint zárathat be olyan szakokat, amelyek szerinte szükségtelenek: nem számít, hogy arra hányan jelentkeznek, ahogy lényegtelen az is, hogy alapvetően a piaci helyzetnek kellene szabályoznia a különböző képzések működését, hisz régóta tudjuk, hogy a nagyságos Fidesz-KDNP Kádár János stílusában simogatja meg a buksinkat és közli bizonyos alkalmakkor, hogy majd ő tudja, mi a jó nekünk, pórnépnek.

A gender szakról és annak szükségességéről, szükségtelenségéről és az azt ért kritikákról azért sem értekezek a továbbiakban, mert se tudásom, se szakértelmem nincs annyi, hogy ebben a témában konzekvens véleményt tudjak nyilvánítani. Azt hiszem lesznek azok, akik ezt megteszik helyettem.

felirat.jpg

Sokkal inkább arra hívnám fel az olvasó figyelmét, hogy milyen megosztó lett az elmúlt napokban a kormánypárti újságírók között ez a hír.

Mióta Bencsik Gábor kifejezte az - éppenséggel - ellenvéleményét a bezáratás helyességével kapcsolatban, azok az olvasói karaktergyilkolják, akik eddig a legnagyobb tisztelői voltak. Ezen poszt élesítése előtti percekben több, mint 1000 hozzászólás és 400 megosztás érkezett a bejegyzésére, amelyben erről ír:

Ha igaz a hír, akkor most eljött a pillanat, hogy a kormány politikáját támogató nemzeti keresztény konzervatív értelmiségiek megvédjék a kormányt saját rossz döntésétől. (...)  Más műhelyekben pedig értékes munka folyik, segít megértenünk, hogy miért viselkednek úgy az emberek, ahogy, és mit kellene tennünk, hogy jobban működjön a társadalom. 
Nonszensz, hogy a magyar tudományosság ne kapcsolódhassék be ebbe a folyamatba, a tudományos konferenciákon ne legyen jelen magyar kutató, a folyóiratokban ne jelenjék meg magyar szerző. (...) Ne legyen hát igaz a hír. A kormány ne akadályozza meg a társadalmi nemek mesterszak további működését. Bízzon bennünk, nemzeti keresztény konzervatív értelmiségiekben, hogy megvédjük azokat az értékeket, amelyekkel azonosul. 

Mi látható ebből? Az, hogy a Fidesz és a párt támogatói az ország legjobban elkülönített safe-space-ébe vannak zárva, ez a biztonságos tér pedig, vagy másképpen fogalmazva az a buborék, amibe milliók férnek el kényelmesen, egy kis részén kiszakadt, aminek a következménye olyan értetlenséget szült bizonyos olvasók körében, amilyet a rendszerváltás első napjaiban érezhettek utoljára. 

gener.jpg

Kép: Epresso

Milyen szimbolikus az, hogy egy kormánypárti újságíró az elmúlt évek alatt oly kevés alkalommal, de most végre egy ellentétes véleményt fogalmaz meg, ennek végeredménye pedig az, hogy egyből záporoznak a "mélységesen csalódtam magában, soha többet nem olvasom"-kommentek. Még nem tudjuk, de ez a bizonyos buborék beláthatatlan következményekkel jár a társadalom életében: a módi mostantól az, hogy ami a saját felfogásommal ellentétes, az csak káros lehet, melynek még az írmagját sem lehet meghagyni. Természetesen megrögzött Fidesz-szavazóként egy ilyen világban élni maga lenne a paradicsom, kérdéses ugyanakkor, mi lesz abban az esetben, ha a párt majd egy olyan jogszabály módosítást, törvénymódosítást vagy rendeletmódosítást ad be, amiben azok is érintettek, akik most ujjongva tapsikolnak annak a rendszernek, amelyik tudatosan és módszeresen évek óta kulturális, szellemi és politikai mérgezést hajt végre, mindazonáltal viszont én teljesen megértem azon kormánypárti olvasókat, akik a napi Magyar Idők-Demokrata-Ripost-888 adagjuk mellé nem számítanak olyan írásokra, véleményekre, amelyek kis mértékben is, de szembehelyezkednek a kormány véleményével.

Bencsik Gábor egyúttal arra is rávilágított, hogy hogyan is kellene működnie az újságírásnak egy olyan országban, ahol a média plurális alapokon nyugszik: persze most is lesznek olyanok, akik majd Orbán Viktor jól kifundált, előre megtervezett gumicsontjának tartják Bencsik vélekedését, pedig inkább arról kellene beszélni, hogy jelenlegi áldatlan médiaháborúk milyen jelentéktelenné válnának, ha mostantól kezdve a 888-on migránsozó Oláh Gellérttől, a Keménymagban Fideszes csajok szopási technikájáról kiselőadást tartó Jeszenszky Zsolttól egészen a kimúlt, többszörösen megbukott politikusok feltámasztásában jeleskedő Kálmán Olgáig mindenki a saját, autonóm döntése alapján elhangzó szavakat írná le és mondaná ki. Azt megszámoltuk már, hogy a fideszes publicisták ellenzékező, szocizó, jobbikozó része hány és milyen alkalommal tett kísérletet kritika megfogalmazására? Vagy tényleg azt gondolja itt több millió ember, hogy a Fidesz maga a tévedhetetlenség?

Nos, Bencsik nem ezt gondolta és meg is lett a jussa.

A szocialista rendszerben ilyen attitűd után következett a szóban forgó újságíró ellehetetlenítése és az újság beszántása. Azonban nem vagyunk a szocialista rendszerben. Magyarország egy olyan hely is lehetne, ahol az újságírók egytől-egyig azt írhatnák le, amit ők a valóságnak gondolnak. Ezzel szemben van az egyik oldal, meg van a másik oldal, akik versenyt űznek abból, hogy melyikük tud több gyalázkodó, rágalmazó, alaptalan cikket írni a másikról. A bértollnokok korát éljük, de aki egy pillanatig is csodálkozik ezen, az menjen fel Bencsik Gábor Facebook-oldalára, az ott olvasható véleményekből pedig mindenki rá fog jönni, miért nem érdemes a saját gondolatát hangoztatnia egy olyasvalakinek, aki épp ezért kapja a fizetését.

2018. 08. 11.

PODCAST

A blog fejlesztése érdekében egy heti rendszerességű közéleti-politikai podcastet szeretnék csinálni, amihez társat keresek, hobbi lévén fizetséget sajnos nem tudok felajánlani. Leginkább fontos társadalmi témákról, aktuális eseményekről lenne véleménykifejtés. Ha érdekel, kérlek írj a bumerangblog19(kukac)gmail(pont)com email címre.

MSZM - CSATLAKOZZ A MAGYAR SZOCIÁLDEMOKRATA MOZGALOMHOZ

A Magyar Szociáldemokrata Mozgalom, rövidítve az MSZM azért jött létre, hogy lehetőséget nyújtson azoknak az embereknek, akik hisznek abban, hogy a progresszív baloldal megújulhat, a szociáldemokrácia képes felvenni a versenyt a XXI. századdal és hogy a megosztottságból és ellenzékiségből jól éldegélő, többszörösen megbukott képviselőket el kell zavarni.

A bejegyzés trackback címe:

https://bumerang19.blog.hu/api/trackback/id/tr614174491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antiinternáci 2018.08.11. 16:41:56

Itt szó sincs arról, hogy B.G. ne írhatta volna meg azt, amit gondol. Megírhatta, és voltak, akik nem értettek egyet vele. Ennyi.

Jól néznénk ki, ha még mindig ott tartanánk, hogy Bolgár, Dési, Avar, Szelstey, stb... megírja a frankót, és aki azzal szemben nemtetszésének ad hangot, az mind faszista, meg rasszista, meg trumpista.
Itt minden teljesen jól működött, pont elkenkezőleg, mint az internáci oldal hazugságsi sugallni szokták: kormánypárti újságíró a kormányt bírálta, és akiknek ez nem tetszett, azok meg őt bírálták.

Jakab.gipsz 2018.08.11. 17:23:11

"A forradalom felfalja gyermekeit" Íme az ok, nem kreáljatok gender forradalmat.

ételizésítő 2018.08.11. 17:40:51

Mondjuk ez a társadalmi nekem és egyéb faszságok nem igazán tudományos téma, hanem humbug, szóval erre fenntartani egyetemi szakokat milliárdokért évente kb. olyan, mintha a homeopátiás képzésre vagy a kuruzslásra tartanának fenn szakokat, azzal az érvvel, hogy tanítsák csak ezeket is, majd a rendes orvosok megvédik magukat.

Indítsanak ilyet magánegyetemen, nem akkreditált képzésként (azaz ne lehessen kapni érte diplomát, mert áltudomány), akit így is érdekel, majd megfizeti, ahogy mondjuk az, aki reikimester akar lenni (ugyanaz az áltudományos faszság más szemszögből, és mire valaki mester lesz, kerül vagy egy milliójába, mégis sokan kifizetik).

Már csak egy olyan törvényt kellene hozni, hogy aki nem tud helyesen írni, ne lehessen újságíró, meg ne vezethessen blogot. Máris sokkal jobb hely lenne Magyarország.
(Ez a blog pl. megszűnne.)

colonel Tigh 2018.08.11. 17:52:47

@antiinternáci: szerintem te nem érted, hogy miről szól a cikk. "...és akiknek ez nem tetszett, azok meg őt bírálták." Ja igen, csak menjél föl az oldalra, és olvasd el mikkel bírálják. Olyanok gyalázzák, akik azt se tudják, hogy egy szociológus mit csinál, nem hogy a genderkutatások miről szólnak. Tehát nem meggyőződésből bírálják, mert ahhoz nincs meg se a megfelelő tudásuk, ismereteik, de talán még intelligenciájuk se (akinek nem inge...), de reflexből elkezdik köpködni, mert szerencsétlen nem a szent tehén propagandáját bégette. Nem azzal van baj, hogy bírálják, hanem a hogyan és a miért.
A másik, hogy te írod, hogy "aki azzal szemben nemtetszésének ad hangot, az mind fasiszta, meg rasszista, meg trumpista"? Az egész orbáni agitprop ugyanezt csinálja csak pepitában. Libsizés megy éjjel-nappal, meg a liberálisokat köpködik, és a liberalizmust szapulják, de ez ugyanez a tempó, mint amikor kapásból nácizni kezd valaki, és lefasisztázza a jobboldalt. Egy az egyben ugyanaz. Orbánék összeszedik az összes liberális szélsőséget, a safe spacet, az erőszakos feminizmust, a túltolt pc-t, belekevernek pár hazugságot, úgymint a liberálisok ki akarják irtani a keresztényeket, a keresztény kultúrát, a hagyományos családmodellt, drogozásra akarják szoktatni a gyerekeket, és homokost akarnak mindenkiből csinálni, és liberalizmusként tálalják. Mint ha Montesquieu a hatalmi ágak szétválasztása után közvetlenül safe space-ek azonnali fölállítását követelte volna. Transzvesztitának öltözve és kokaintól bódulva... Ezek szélsőségek. Annyi közük van a liberalizmushoz, mint a fasiszta náciknak, vagy a széljobbnak a konzervatív jobboldalhoz. Kikéritek magatoknak a nácizást, de közben teli szájjal libsiztek. Ugyanaz. De ha szerintetek minden rendben van ezzel, akkor viszont egy szót nem akarok hallani, hogy lerasszistáznak, meg lenáciznak, brühühü.. .Egy szélsőséggel azonosítjátok az egész műfajt, ami egész másról szól. És miközben az ország egyik fele a másik köpködésével van elfoglalva, és elhiszik, hogy a másik fél jelentik a problémát, a "valódi probléma" zsebre rakja az egész országot. Képletesen és szó szerint is. A hatalmi ágak szétválasztása mit gondoltok miért fontos? Orbán (és az össze populista) tanítanivalóan használja ki az ostoba hülyéket és a hozzájuk hasonló gerinctelen törtetőket.

colonel Tigh 2018.08.11. 18:05:47

@ételizésítő: "Indítsanak ilyet magánegyetemen, nem akkreditált képzésként" Tudod te mennyi pénzt hagynak a külföldi hallgatók az állami egyetemeken? Meglepődnél... Azon kívül áltudomány? Miért, mert te speciel nem látod az értelmét, és nem érted hogyan hasznosítható a genderkutatásokban szerzett tudás? Szerinted mennyire vagyunk lemaradva a jóléti államokhoz képest? Na most ezekben a jóléti államokban a '70-es évek óta foglalkoznak a genderrel, és fejlesztik folyamatosan az ismereteiket, amit föl is használnak. Mi ezt most kapásból ignoráljuk, de kérdezem én, mikor fogunk fölzárkózni ezekhez az országokhoz életszínvonalban? Mert az egy dolog, hogy több ott a fizetés, az egyszerű proli csak ennyit vesz le az egészből. Az, hogy egy -és most vargamihályi példával jövök- holland munkás 3x annyi értéket állít elő, mint egy magyar, az szerinted minek köszönhető? Jobb a kalapácsa? Egyrészt igen, az is. A leszakadásunk egyre nagyobb lesz, bár minden jel szerint Orbánnak tökéletesen megfelel, hogy afrikai és távol-Keleti országokkal versenyzünk az összeszerelő csarnokokért.... Csak nem tudom miért nem az illiberális É-Koreába, meg Oroszországba, Türkmenisztánba vágyik mindenki? (költői kérdés)

egyinges 2018.08.11. 18:29:27

Előzetesen megjegyzem, hogy alapjában véve libsi vagyok. A tudomány az olyan dolog, amiben van matematika. A többi az időtöltés és hobbi. Akinek pinája van, az nő, akinek fasza van, az férfi! Ilyen kurva egyszerű a képlet.

Egy mérnök

Klemmy 2018.08.11. 18:38:20

@ételizésítő: pont azért kell a társadalmi nemekről oktatni a fiatalokat, hogy ne maradjanak olyan sötétek, mint te vagy.

h-laci 2018.08.11. 19:05:26

@egyinges: lehet hogy libsi vagy, de egy nagyon buta libsi. Szomorú.

h-laci 2018.08.11. 19:10:53

@egyinges: ja, mielőtt megkérdeznéd: azért vagy buta egyrészt mert azt hiszed a gender tudomány arról szól hogy kinek van kukiija és kinek nincs. Másrészt azért, mert nem tudod még azt sem, hogy a modern szociológia és ahhoz kapcsolódó tudományok legalább 50 százalékban matematikai statisztikai módszertanokon alapulnak. Egy átlagos szociológus kutató két kört rádver matekban.

Sir Galahad 2018.08.11. 19:19:32

Tényleg nem értem, miért rossz @ételizésítő: ötlete. Szerintem az egy értelmes kompromisszum, hogy aki akar, tanulja ezt, de fizessen érte. Az a laikus számára is világos, hogy az orvosok, tanárok, mérnökök stb. képzését érdemes államilag finanszírozni, mert többnyire látjuk a társadalmi hasznosságát. Egy gender szakot végzett diplomás ehhez képest milyen kokrét értéket teremt? Ez a cikkből és a hozzászólásokból sem derül ki. Mindenesetre amíg ez tisztázódik, én is a fizetős képzés pártján vagyok.

Pelso.. 2018.08.11. 19:41:04

Egyébként meg ki ez a Bencsik??
Itt az ideje, hogy a békemenet népének akarata érvényesüljön!
Erre kapta a párt a felhatalmazást, ugyebár.

moonlight777 2018.08.11. 19:49:37

@egyinges:

azzal még kiegészíteném, hogy akinek születése óta, azaz így született....

moonlight777 2018.08.11. 19:55:25

@h-laci:

ez az egêsz nettó gumicsont, zabhegyezés, vízgereblyézés, valami értelmesebbel, hasznosabbal kellene foglalkozni....

Felk Entelme 2018.08.11. 20:04:53

Höhö!
Fideszbirkák, mind sorra kerültök. Rátok fog omlani a szarból épített váratok. Reméljétek, hogy már felétek leng az inga, mert minél távolabbra leng, annál pusztítóbb lesz a visszajövetele. Százszorosan kapjátok vissza, amit ti okozhatott.

egyinges 2018.08.11. 20:11:01

@h-laci: Volt szociológus szobatársam az egyetemen. Beszélgettünk arról, ki és mit tanul a suliban. Kértem tőle, hogy egy mondatban foglalja össze, mi a szociológia. Én lementem az egyetemi kocsmába iszogatni, este visszamentem a koleszba, és szegény srác még mindig az asztalnál ült és gondolkodott, hogy tulajdonképen mi a lófaszt tanul az egyetemen.

Ģépelemek záróvizsga előtt állok a büfé egyik asztalánál és egy szoci szakos kiscsaj odajön és kérdezi, hogy neki a diploma munkájához kell közvélemény kutatást csinálni, ezért töltsek ki egy kérdőívet, ami alapján eldől, hogy inkább cukrászdát nyitnák az egyetemvárosban, vagy fehérnemű boltot. Annyit elárulok, hogy kultúr ember voltam és nem küldtem el, csak magamban sírtam, hogy ilyen szakok vannak egy egyetemen..

A szobatársam csaja is szoci volt. Ha véletlen nem ötöst kapott a vizsgájára, csak négyest, akkor órákig sírt a kolesz lépcsőfordulójában. Engem meg nem értettek, hogy 10 nap folyamatos tanulás után miért örülök a fizika vizsgán kiizzadott kettesemnek.

Nyilván itt mindenki arctalan és nem ismerjük egymást, de a matekos példád mellé ment, mert azt tanítom műszaki főiskolásoknak.

Egy biztos, a világ egyszerű, csak a társadalomtudós bohócok és a jogászok bonyolítják el.

dívamacska 2018.08.11. 20:48:11

@Sir Galahad: Az, hogy a társadalom mindenféle tagjai a maguk kis tudásával meg életéből "többnyire látják" egy szakma, tudományterület értelmét, nem jelenthet alapot arra, hogy ennek megfelelően engedjük állami vagy kizárólag fizetős képzésre az adott dolgot. Szerinted az átlagparaszt mit konyít ahhoz, hogy milyen "hasznossága" van például egy elméleti fizikus munkásságának? Semmit. Nem is kell neki. De ne is ugasson bele, hogy akkor erre indít-e szakot egy állami egyetem vagy sem.

Sir Gombóc 2018.08.11. 20:59:42

@egyinges: az ilyenre, mint te, van egy szó. Szakbarbár.

axolotl77 2018.08.11. 21:02:11

Ez a sztori az Ürge-csajra emlékeztet a CEU-ügyben. Boldogan hajbókolt, amíg neki jó volt a rendszer. Aztán amikor a tyúkszemére léptek, elkezdett rikoltozni. Hogy addig hol volt? A jó ég tudja.

ubermeister 2018.08.11. 21:11:18

Egyinges te olyan sötét vagy mint az éjszaka.
A pénisz/vagina hasonlatod meg baromság, mert mit csinálsz azokkal akik mindkettővel rendelkeznek adott esetben egyikkel sem (arról az embercsoportról ahol tizenévesen alakul ki a végleges nem hallottál-e?)? És akkor még nem mentünk bele hogy mi van ha a látható neme és a kromoszómák szerinti neme nem egyezik stb...
A tanárom anno nem díjazta, hogy azt mondtam csak szigetelő anyagok vannak a kevésbé jó szigetelőket nevezzük vezetőnek, pedig igazam van. Nagyából te is ilyen leegyszerűsítően látod a dolgokat csak olyan területen ahol ez nem igaz.

Egy igazi mérnők

devadel 2018.08.11. 21:42:27

@egyinges: a színskála is egyszerű, akkor, ha a szemed fekete-fehérre van kalibrálva.

elég szomorú egyébként, hogy olyan ember tanít matekot műszaki főiskolán, akinek halvány fogalma sincs milyen matematikai módszertanokkal alapozzák meg a társadalomtudományi kutatásokat. tipikus magyaros szűklátókörűség, a matekról annyit tudsz amennyit az órán le kell adnod. nem csoda, hogy a legtöbb fejvadász csak odáig olvassa az önéletrajzokat, hogy műszaki főiskola.... és már teszi is félre, hogy semmit nem érő diploma.

Laci A Lakli 2018.08.11. 21:55:35

@ubermeister:
'A pénisz/vagina hasonlatod meg baromság, mert mit csinálsz azokkal akik mindkettővel rendelkeznek adott esetben egyikkel sem (arról az embercsoportról ahol tizenévesen alakul ki a végleges nem hallottál-e?)?"
Túl azon, hogy eléggé srakalatos fogalmazott a hozzászóló, de a te kérdésedre a válasz erről az orvostudománynak kéne döntenie nem? Mármint ezek a szervi dolgokat miként kéne kezelni az orvostudományi kérdés és nem társadalom tudományi. Az, hogyha a társadalom rosszul kezeli azt, amit az orvostudomány állít az már társadalomtudományi kérdés, de ez egy része lehet a társadalomtudománynak nem szükségeltetik új tudományt alkotni köré. Ez egy specializáció semmi több...

HABONYKOMMANDO 2018.08.11. 21:57:41

Bencsik egy szemet sorosberenc hazaarulo, mindig is az volt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HABONYKOMMANDO 2018.08.11. 22:01:54

"A helyzet az, hogy a társadalom semmit nem tud a társadalmi nemek kutatásával foglalkozó képzésről, "

MINDENT TUDUNK !!
Mocskos iszlamista buzi transzvesztita leszbikusokat kepeznek, akik majd ovodasoknak tartanak eloadasokat a nemvaltoztatas szuksegesegerol. Igy akarjak az arabok Soros Gyorgy vezetesevel legyozni a keresztenyseget.

kvadrillio 2018.08.11. 22:08:26

Pfejjjjj...!!!!! A S Z OCIALIZMUSBAN AZ ÓBUDAI SZIGET A MAGYAR EMBEREKET GAZDAGÍTOTTA, MOST MEG AZ AMCSI, ANGOL ÉS EGYÉB TŐKÉSEK LUXEMBURGI ÉS KAJMÁN SZIGETEKI (ADÓCSALÓK !!!) ZSEBEIT !!!!!
Az óbudai Szigetről a Kajmán-szigetekre zúdul az új tulajdonosok profitja.....NÉPSZAVA...... PFÚJJJJJJJ..........EZEK A FASZIK AZ EGÉSZ VILÁGOT POLIPSZERŰEN FOSSZÁK KI KAPZSI ÉS HARÁCSOLÓ CSÁPJAIKKAL.....

morph on deer 2018.08.11. 22:30:38

@ételizésítő:
“Indítsanak ilyet magánegyetemen”

Miért, szerinted a CEU micsoda, ha nem magánegyetem?
Csak mert a kettő közül az az egyik, a másik meg az ELTE.
Ja igen: a képzés önköltséges, most képzeld!

morph on deer 2018.08.11. 23:22:51

@Laci A Lakli:
“Mármint ezek a szervi dolgokat miként kéne kezelni az orvostudományi kérdés és nem társadalom tudományi.”

Tehát ha a hermafrodita pont öltözőt szeretne választani a strandon, akkor nyugodtan hívjon orvost, majd az eldönti, hogy melyikbe menjen, - jól értem?

Mert egyébként annak a tudatosítása,- a társadalomban, a hatóságoknál vagy éppen a fürdőigazgatóság illetékeseinél, - hogy például a statisztikai eredmények is igazolják azt az igényt, hogy legyen egy “alternatív” lehetőség azok számára, akik nem olyan szerencsések, hogy a nemi identitásuk azonos a fizikai adottságaikkal, és hogy ez mért lenne jó a többi látogatónak is, szerinted teljesen felesleges és tudománytalan megközelítése a kérdésnek...

Sőt, ilyen probléma márpedig nincs is, és punktum! És te is minden hátsó gondolat(!) nélkül hajolsz le a zuhanyozóban a szappanért, mi az hogy!

Hát így könnyű...

dhrbikes 2018.08.12. 00:03:56

Én mérnökagyú vagyok, de jól gondolom, hogy ezek a genderizé szakosok tudnák megmondani a minielnöknek, hogy mitől fognak többet szülni a nők?

polovcev1 2018.08.12. 00:39:23

@dhrbikes: Nem. A gender ebben az esetben nem biológiai, hanem szociokulturális elem. Olyasmiket vizsgálnak, mint a nemek egymáshoz viszonyított kapcsolatának változásai különböző korszakokban, esetleg azonos korszakban, de különböző kultúrkörökben. Milyen ráhatásuk volt-e a társadalmi folyamatokra, voltak-e megjelenési, véleményformálási lehetőségeik.
Nem vagyok gender szakos, de mondok egy példát. Ha azt hallod terrorizmus, akkor a legtöbb embernek, egyből a szakállas muzulmánok jutnak eszükbe, holott a 60/70 -es évek nyugat-európai terrorszervezetei (Rote Armee Fraktion, ETA etc.) tele voltak nőkkel, még vezetői szinten is. Ugyanakkor korabeli újságírói bejegyzések, riportok állandóan arról áradoztak, hogy ezek a nők " milyen szépek, tele vannak élettel, széles mosollyal válaszolnak a kérdésekre" etc. Aminek egyik oka az volt, hogy neveltetésükből kifolyólag egyszerűen képtelenek voltak értelmezni az erőszakos nő motívumát. A nő szül, a férfi öl. A nő otthon neveli a gyermeket, a férfi meg védelmezi. A férfi baltát, kést használ, a nő fegyvere a méreg. Ez egy fals értelmezési keret, amely akadályozza a kulturális, gazdasági előrehaladást.

De ez csak egy megközelítés nem vagyok szakértő.

Laci A Lakli 2018.08.12. 00:53:15

@morph on deer:
Mondjuk illene tovább olvasni is a hozzászólásomat...:
"Az, hogyha a társadalom rosszul kezeli azt, amit az orvostudomány állít az már társadalomtudományi kérdés, de ez egy része lehet a társadalomtudománynak nem szükségeltetik új tudományt alkotni köré. Ez egy specializáció semmi több... "

moonlight777 2018.08.12. 01:16:08

@dhrbikes:

Mitől fognak szűlni a nők?
Újabban ez már működik szűznemzéssel is??? Ideje lenne ebben a témában elővenni a férfiakat is, őket is cseszegetni a témában.... ők hol vannak a felelősség és kötelezettségvállalásban? Ha mindenáron kutathatnékjuk van, ezt kuzassák már ki....

corto maltese · http://anarchistakispolgar.blog.hu/ 2018.08.12. 01:27:31

Fura ez a Bencsik. Mindent okénak talál, de a gender studies, na az már túlzás még neki is... Kicsit abszurd. Tényleg ez lenne a legnagyobb problémája a rendszerrel, amiért képes kilépni a sorból ilyen sok idő után? Minden mást csendben végigasszisztál, de ez, na ez már több a soknál még neki is? Különös. Persze valahol megmagyarázza, hogy miért engedték annó. Nyilván ez a Kásler féle EMMI első nagyobb szárnypróbálgatásainak egyike. Vajon Balogh mit szól?

dunántúli gyerek 2018.08.12. 03:10:10

"A helyzet az, hogy a társadalom semmit nem tud a társadalmi nemek kutatásával foglalkozó képzésről, de hozzá kell tenni, sokat nem is tettek, hogy az emberek tisztább képet kapjanak ezzel kapcsolatban."

Most meg arról nem fog tudni semmit, hogy nincs ilyen képzés. Senkinek nem fog hiányozni.

gigabursch 2018.08.12. 06:33:12

Talán, ha majd egyszer megtudjuk, hogy a nők miért akarják pinával kormányozni a világot - akkor talàn lesz jogosultsága ennek a gender hányásnak.
De addig nem.

felucca02 2018.08.12. 06:39:28

@Sir Galahad: Az, hogy te nem látod a társadalmi hasznosságát, az alapvetően különbözik attól, hogy társadalmilag valóban hasznos-e, vagy sem. Valószínűleg arról van szó, hogy fogalmad sincsen róla, mi az a genderkutatás.
Ha párhuzamost akarnék vonni: a népi korhók korában nyilván értelmezhetetlen lett volna, hogy valaki rendszergazda-tevékenységből él meg. Te most a népi kohászok szemszögéből nyilatkoztál, feleslegesnek ítéled a rendszergazdák képzését, hiszen mire jó az?

felucca02 2018.08.12. 06:40:16

@gigabursch: Sajnos, faékostoba vagy. A gendernek nincsen köze pinához, sem faszhoz.

blog pszichiáter 2018.08.12. 06:40:31

@kvadrillio: Mert a magyar tulajdonosok eladták külföldieknek a jogot, mivel unták a magyar kormány és a főváros baszogatását.

Ménár Atya 2018.08.12. 06:45:41

Én hetedik érzékből,és a harmadik szem működéséből diplomáznék, remélem indítanak ilyen szakot, sokkal több haszna lenne ,mint egy gépészmérnöki diplomának, hiszen az csak egy összeszerelői diploma :D:D
Amúgy tök jó a liberális gender gyereknevelés, nekem is van otthon két társadalmi nemem, és gondolkodok a harmadikon, csak még nem tudom, fiút,lányt, vagy esetleg valami mást szeretnék...
B+!
Ez egy büfészakos diploma, jó hogy nem támogatják, aki ilyet akar tanulni, fizesse ki magának, aztán hasznosítsa ha van rá igény.
Gender szakon végzett szobalányt, takarítót,wc-s nénit felveszünk! :D:D

felucca02 2018.08.12. 06:45:55

@egyinges: Nagyon-nagyon szomorú hely lenne a világ, ha csupa olyan ember lakná, mint te. Mondom mindezt úgy, hogy nagyon érdekelnek a gépek, pláne a gépelemek.
De a világ lényege sajnos nem ott van, tetszik, vagy nem tetszik. Remélem, egyszer lesz egy szociológiát tanult csajod! Vagy egy festő!

felucca02 2018.08.12. 07:17:21

@Ménár Atya: Kiváló emberanyag vagy a fidesz számára, pontosan azt akarják elérni, hogy az emberek így beszéljenek minden olyanról, aminek hasznossága - számukra - nem első pillanatban felfogható, ezek után már kezesbárányok lesznek. És íme: neked is sokkal egyszerűbb gúnyolódni, mint megérteni valamit, hiszen az már gondolkodást igényel. Gondolkodni pedig fárasztó.
De megerősítelek: igen, ti vagytok többen!:)
Azonkívül nyugodtak kezdjél lipsizni, az menni fog!:)

felucca02 2018.08.12. 07:21:54

@dunántúli gyerek: Persze, az elméleti fizikusképzés sem hiányzik, a matematikus pláne, összeadni mindenki tud, a képzőművészetit meg be kell zárni, mert ott csak összekenik azokat a szép fehér vásznakat festékkel!

Egyszer vót egy csajom, festő vót, vagy mijafasz, hát, öcsém, amiket az összemázót, agyam eldobtam, lila fákat, meg sárga folyót! Aztán dobtam, mert a haverok a műhelybe mind kiröhögtek mán, mos van egy rendes, eladó a pékségbe.

Ménár Atya 2018.08.12. 08:00:03

@felucca02:
Megértettem, nincs szükségem harmadik nemre, nemtelen nevelésre.
És nem szeretném az adóforintjaimat ilyen képzésbe ölni, bocs ha merek liberális lenni és más véleményen mint te, de ettől nem hinném, hogy butább lennék, tudod, a másság színesebbé teszi a társadalmat..........
Semmiféle politikai propaganda nem kell, ez egyszerűen felesleges, és szerintem rossz irány is.
Te valószínűleg csak szimplán a kormányellenességed miatt nem értesz egyet ezzel, én viszont nem azért mértek ezzel egyet mert kormánypárti vagyok, hanem mert így gondolom.
Nem foglak lipsizni, mert a közelében sincs a ma liberálisnak mondott emberek többsége a liberalizmushoz, te sem, bár nem ismerlek.
A liberalizmus az nem az, hogy ha nem az van amit én akarok akkor diktatúra van, ha meg az van amit én akarok akkor liberalizmus van.
Márpedig ma, magyarországon az ellenzéknek nevezett gittegylet ezt akarja elhitetni.
Nálam a liberalizmus azt jelenti, hogy a társadalom által meghatározott,és elfogadott kereteken belül azt csinálok,gondolok, viselkedek,ahogy akarok, egészen addig a határig,ahol nem zavarom a másik ember ugyanilyen jogait.
Tehát ha te szivárványos melltartóban ,raszta haljjal, tetovált arccal felszállsz mellém a hetes buszra , max megnézlek mert elütsz az általános normáktól, de ez a te jogod, engem nem zavar, viszont ha közben a mobil hangszóródat üvölteted akkor bizony lebaszlak a buszról, mert ahhoz már nincs jogod, belépsz vele a magánszférámba.
A genderről meg had legyen véleményem, szerintem egy torz, beteges gondolkodás, egy idióta által elképzelt társadalmi kísérlet lenne.
A gyereknek szabályok kellenek, apa-anya kép, nem nemtelen liberálisnak nevezett mindent lehet nevelés.
Ez nem működik.
Ráadásul,mivel fiam,és lányom is van egész jól rálátok a két nem közötti különbségre.
Nem egy íróasztal mellett agyalva találok ki marhaságokat, hanem látom a gyerekeken ez eltéréseket.
Amúgy pedig , ne legyek már primitív, hülye, mert foglalkozok velük.
De ha neked annyira tetszik, akkor fizess be a gender szakra a zsebedből,és tanuld, ha van mit, de tanulhatsz gonosz varázslatok kivédését,meg tárgyak lebegtetését is tőlem, feltéve,ha nálam fizeted be :D
Most nagyobb szükség van pedagógusra, mérnökre.

Ménár Atya 2018.08.12. 08:03:20

@felucca02: Hát........te hülye vagy, almát hasonlítod a körtéhez...........

felucca02 2018.08.12. 08:07:05

@Ménár Atya: A gyerekeidet senki nem veszélyezteti azzal, hogy a társadalmi nemek létezését kutatjuk. Légy erős, nem három van belőlük, hanem hatvan.
Szó sincsen a mindet lehetről, ki beszélt itt ilyenről? És milyen idióta képzelt el milyen társadalmi kísérletet? Szerintem te beszoptál valami propagandát, az jön most elő.

Valószínűleg nem tudod, miről beszélsz. Ami kár, mert téged is érint, (engem is), csak nem tudunk róla, viszont sokkal jobban értenénk a társadalom működését, ha tudnánk róla. Ezért kutatják.

Visceroid 2018.08.12. 08:10:39

MIlyen forradalom, milyen gyermekeit? A "forradalom" egyetlen gyermeke Orbán Viktor, ő köszöni szépen jól van. Esetleg "gyermeknek" lehet nevezni még a Jobbikot, de ők teljesen feleslegesen jöttek létre, nem kár értük, mehenek a süllyesztőbe.

felucca02 2018.08.12. 08:11:02

@Ménár Atya: Perszepersze, én hülye vagyok, te meg nem vagy hülye. Ez így unalmas. Mi a gondod?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.12. 08:27:53

@Ménár Atya: Milyen adóforintok? Nem azt írtad hogy a bankok adóznak helyetted, te fasz? A pénzügyi szervezek különadója 50 milliárd, míg az Áfa bevétel 5000 milliárd. Szóval a Fizess kormány által 25-ről 27-re emelt áfája több mint hétszer annyi pénz húzott ki az emberek zsebéből, mint a bankok különadója. De az olyan tájékozatlan, buta barom, mint te, azt hiszi hogy kevesebbet adózik.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.12. 08:30:26

@maxval balcán bircaman: Az hogy te vitázol, a hazaárulás jele, te fizetett orosz ügynök.

Ménár Atya 2018.08.12. 08:33:39

@felucca02: A társadalomkutatás, meg a gender két teljesen más dolog.
Amúgy tényleg nem tudok róla sokat, max amit utána olvastam, és az nem tetszik.
Társadalom kutatás létezik, a gender, az kb meg mint az asztrológia, látszólag értelmes, valójában értelmetlen, mégis sokan elhiszik.
Te is.
Bocs, de legyen akkor nekem meg jogom ahhoz, hogy én ne higgyek benne, tudod, liberalizmus van, gondolkodhatok szabadon.
Amúgy szerintem te szívtál be valami propagandát, senki nem tiltotta be, max az állami egyetemen nem finanszírozzák tovább, magánegyetemen kutathatod,ha akarod.
Az állam jó fej, én viszont gonosz vagyok, mert be is tiltanám. :D
Ellenben a gonosz varázslatok kivédése egyre aktuálisabb lenne a számotokra! :D

felucca02 2018.08.12. 08:44:34

@Ménár Atya: Nem arról van szó, hogy nem finanszírozzák tovább, hanem egy eseményláncolat van, aminek a részei:
1. támadás,
2. közvélemény félreinformálása,
3. bűnbakkeresés
4. összemosás korunk kedvezőtlen eseményeivel
5. további félreinformálás
6. betiltás, konzultációnak hazudva, de érdemi könzultáció nélkül

Semmi köze a társadalomkutatáshoz, de mondom, a népi kohók szintjéről nehéz felmérni az informatika hasznosságát. Sokan nem is teszik meg, egyszerűbb visszamondani, amit a propaganda előír.

Ménár Atya 2018.08.12. 08:47:21

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Mondjuk azt, nem értem ,későn ébredő alkesz elvtárs, hogy mitől vagy ennyire vulgáris, és közönséges paraszt, de mindegy, a fajtádtól ez is szép teljesítmény.
Nem írtam hogy a bankok helyettem adóznak, sajnos funkcionális analfabéta vagy.
Tudsz olvasni, csak nem tudod részben, vagy egészében értelmezni az olvasottakat.
Ráadásul kevered a szezont a fazonnal.
A bankok nem helyettem adóznak, a bankok a tevékenységük után adóznak, ezt a tevékenységet,orbánék plusz megadóztatták külön adóval.
Ettől én még mindig kevesebbet adózok, a 2 % os áfaemelés a 25%-hoz képest , a házi pénztáramból nem vesz ki annyit,amennyit az adókedvezményekkel és a juttatásokkal együt,plusz rezsicsökkentéssel együtt kapok.
Ezt egy igen egyszerű képlettel látom, nem kell hozzá közgazdásznak lenni.
Befizetem a sárga csekkeket, eszek iszok autózok családi szinten, és hó végén még mindig marad a kasszában.
Előző kormánynál meg nem maradt.
Arról nem is beszélve, hogy kb 3/4 annyi munkával keresek többet.
Tovább fokozom, ha akarok tüntethetek, a beszart miniszterelnök nem vereti-löveti halomra a polgárt érte, és a magadfajta butuska tanulatlan ember is azt a hülyeséget írogathatja amit akar.
De a tények magukért beszélnek, a gazdaság működik, jönnek a befektetők, és a többség egyre jobban él.
Ja és kiderült hogy a fajtád által hangoztatott, jujj de drága a villany meg a gáz a gonosz orbán miatt, az sem igaz, épp itt az indexen olvastam, hogy a 3. legolcsóbb az euban a magyar vill,gáz.
A benzin meg 400, nem 520 mint a horvátoknál. :)

Ménár Atya 2018.08.12. 08:49:52

1. támadás,
2. közvélemény félreinformálása,
3. bűnbakkeresés
4. összemosás korunk kedvezőtlen eseményeivel
5. további félreinformálás
6. betiltás, konzultációnak hazudva, de érdemi könzultáció nélkül

Ez kb a liberálisnak mondott sajtó stratégiája volt.
Jól lertad :) Kár, hogy ez a baloldalnak mondott ellenzékre volt jellemző.

Ménár Atya 2018.08.12. 09:28:12

@felucca02:
Na, végre egy egészséges önkritika :D

felucca02 2018.08.12. 10:02:22

@Ménár Atya: Nem, ez konkrétan a kormányra és a kormánypárti médiára volt jellemző genderügyben, meg is van az eredménye, az átlag váladsztópolgár meg is kérdezi, hogy mit akar a soros az ő gyerekének a nemével.
Idáig te is majdnem eljutottál, de még időben fékeztél:)

Tamáspatrik 2018.08.12. 10:23:42

Nem a forradalom falja fel, hanem az a harcias csőcselék, amely a zavaros helyzetben átveszi a kormányrudat, a séma mindig ugyanaz, ezek rúgják sejhajon azokat az elvtiket, akik rájönnek, hogy nincs itt másról szó mint hatalomról, de nem csak rájönnek, hanem ki is mondják.

Ménár Atya 2018.08.12. 10:25:59

@felucca02:
Sorost nem is említettem, de mindegy.
Én a listád ismerem, csak épp 2002-2010 időszakra vettve.........
Amúgy nem igen van szükségem propagandára, ha valami nem tetszik, annak utána nézek, aztán eldöntöm hogy az én értékítéletem alapján jó-vagy nem jó nekem,és a környezetemnek.
A gender nem tetszik továbbra sem, lehet körbedumálni, lehet 60 társadalmi nem, nekem akkor sem tetszik.
Nekem szektás agymosás inkább, tudományos értékét kb a kártyajóslás, és az asztrológia szintjén tudnám elhelyezni.
De persze, én csak buta vagyok,nem érthetem, viszont fizetni sem szeretném, épp ezért egyetértek a kormánnyal, hogy nem finanszírozza tovább.
Ha stadionépítéssel is ezt tenné, annak is örülnék, mert azt is kidobott pénznek tartom.
Kapis?!

felucca02 2018.08.12. 10:41:01

@Ménár Atya: Deal!
Ha betiltják a stadionépítést, akkor tőlem betilthatják a genderképzést is!
Ami egyébként érdekes, mióta a nagy felhajtás miatt utánanéztem, miről is van szó, egyre érdekfeszítőbbnek találom. De egye kutya, a stadiontiltás érdekében mindent!

káposzta 2018.08.12. 10:50:36

@Ménár Atya: te rosszabb vagy, mint a trollok, mert ők legalább pénzért csinálják vagy mert nem kapnak nőt és frusztráltak. Neked viszont nincs mentséged, sötét vagy, funkcionális analfabéta. Itt most le van szarva a szak, kit érdekel a gender-kutatás, engem nem, de attól még nem értek egyet a megszüntetéssel. Eddig fizetős volt a szak (amiért te is reklamálsz), mostantól még nem lehet majd tanulni, fizetősön se, mert az akkreditációja szűnik meg. Persze idővel majd rájössz, hogy mégsem akkora üzlet Orbán zsíros pináját nyalogatni, de akkor már késő lesz neked is.

Ménár Atya 2018.08.12. 11:06:03

@káposzta:
Ma már ne igyál többet,és a napot is kerüld el :D
Államiban szűnik meg, tanulj magánban, külföldön, hozz érte áldozatot, és utána élj meg belőle.
Nem tiltották be,mint ahogy ezt itt próbálják nyomni.
Nem adnak rá pénzt, és ennyi.
Természetesen sötét vagyok, és nem olyan fényes elme mint te.
De B+ meg akkor is ez lesz! :D:D
Gondolom hiszel az asztrológiában,meg a homeopátiában is mi? :D:D
Vegyél egy csomag negrót cimbora, nálad jó lesz világításnak lámpa helyett :D

Ménár Atya 2018.08.12. 11:07:23

@felucca02:
A helyzet az, hogy egyiket sem tiltották be.
Mutasd már meg melyik magyar közlönyben hozták le azt a törvényt amiben betiltották :)

káposzta 2018.08.12. 11:12:02

@Ménár Atya: egyrészt a kurva anyád, másrészt tényleg nem tudod értelmezni amit írtam. Inkább egy trollal fecsegnék itt, mint veled, mert te olvasni se tudsz

seol 2018.08.12. 11:16:03

@Ménár Atya:

Félanalfabéta 'íráskép' -- pipa.
Funkcionális analfabetizmus -- pipa.
Halvány ötlete nincs, miről van szó, de erre nagyon büszke -- pipa.

Azért kösz', hogy elmondtad a "véleményed", csak nehogy holnap más brosúrákat kapj.

Ménár Atya 2018.08.12. 11:21:08

@seol:
Na most olvasd vissza magad, és gondolkodj el,miért vagy a béka segge alatt :)
Ha valaki nem osztja a véleményed, akkor az ,írástudatlan,funkcionális analfabéta, aki tájékozatlan,és felülről kapja az utasításokat...........
Na, most leírtam a libsibirka jellemvonásait :D:D
Cimbora, miattad van orbán még hatalmon, mert buták vagytok megbuktatni :D:D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.12. 11:25:24

@Ménár Atya: Ezt írtad, te fasz! "ha helyettem a kormány a bankokat adóztatja" Na meg 2010 ben 67 dolcsi volt az olaj hordónként és 300 a benya, most 74 a nafta és 400 a benya. A hordó sokkal jobban drágult?

Ménár Atya 2018.08.12. 11:25:25

@káposzta: Jól van, látom a liberális demokratikus éned beszél belőled :D:D
Legalább ilyenkor megmutatjátok az álszent viselkedések helyett a valódit.
Primitív,erőszakos, kompromisszum és vitaképtelen.
Gondolom nem tudod megmutatni a "Betiltást", aztán az utolsó agysejted meg összezavarodott mi? :D
Fordulj asztrológushoz, az tudja a tutit, az is egy áltudomány :D:D

Ménár Atya 2018.08.12. 11:31:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Szólj orbánnak bányásszon több olajat, mert azt is ő irányítja , nem az opec :D
A bankot még mindig nem érted mi?
Elmagyarázom: A bank plusz adója miatt én kevesebbet fizetek.
Persze erre azért volt szükség, hogy ne megszorítások legyenek, mert a szocik egy csődtömeget hagytak maguk után, hanem a bankok fizessék egy részét "helyettem" amit ők meg fletó elkúrtak.
Nem hiszem hogy érted, minden esetre érdekes, hogy nyílvántartásba vettél, mint a pártállami időkben, remélem azért havi egy jelentésnél nem írsz többet fletónak rólam kurafi! :D:D

Dan da Man 2018.08.12. 11:33:07

@egyinges: Egyrészt jó dolog, hogy matekot tanítasz, másrészt szomorú, hogy te tanítasz.

Úgy gondolkozol, mint egy tipikus bal féltekés (ez nem liberális hasonlat, ha nem értené valaki). És ez addig nem is gond, amíg otthon hallgatsz. De a világ ennél komplikáltabb, szóval neked kommentszekció kivételével nem kéne máshol az észt osztanod. Én nagyjából 14 évesen tartottam itt gondolkodásban. Szeretnék neked ellenérvelni, hogy hol tévedsz, de értelmetlen lenne, mert alapvetően vitaképtelen lennél, hiszen te fekete-fehérnek látod a világot, ami nem az. "Sajnos", fűzném hozzá, mert annyival könnyebb lenne benne élni. Így viszont pont azért bonyolultabb, mert olyanok élnek benne, mint te.

(Ezzel együtt értem a sztorijaidat, és én is úgy gondolom, hogy vannak hasznos és kevésbé hasznos szakok. De én nem szüntetném meg az elméleti matematikát csak azért, mert egy kibaszott szót nem értek belőle. A kormány meg igen. Más kérdés, hogy fizetőssé tenném-e, vagy egyetértek-e esetleg azzal, hogy tanítsák magánjellegű egyetemek. De bármit megszűntetni, miután már engedték, és úgy hogy nem okozott gyilkossági, öngyilkossági vagy nemátoperálási hullámot, szerintem egy kibaszott primitív, korlátolt reakció. Csak azt nem tudom, hogy ezek a fontos kérdések kinek a fejében születnek meg a Fidesz fejében hétről-hétre. Vagy létezik, hogy ez tényleg mind csak gumicsont, hogy addig se foglalkozzunk azzal, ami a háttérben zajlik? Mindenesetre mérnökként inkább ezt a logikát kéne megfognod, és nem a gender-szak létjogosultságát...)

anyadmajma 2018.08.12. 11:38:46

@káposzta: haggyad már, ennek a hazaáruló bolsevik geci birkának ez @Ménár Atya: nevű nickje.
Ebben meg benn van, hogy ez egy pedofil. csak éppen egy 6 éves kisfú után mindig be kell vállalnia egy 6 hónapos kecskebakot is, hogy meglegyen a lelki egyensúlya.:)

szepipiktor 2018.08.12. 11:49:39

Tehát egy újabb baloldali mozgalom? Egy hiteles... hitelesebb... Na mindegy.
A téma meg irányított, az adott szakok betiltásának semmi köze a "felfaláshoz"!
A felfalást hosszú ideje írjuk ide olyanok, akik képesek egyben tekinteni a történelmet és nem aktuális politikai propaganda alapján működünk.
Igen, orbánék fel fogják falni!
De nem a genderizmus kapcsán, hanem minden diktatúra adott pillanatban - amikor a teljes és korlátozás nélküli hatalmuk elérkezik - leszámolnak azzal a halmazzal, akik hátán eljutottak a csúcsra.
Ezt a történelem igazolja, orbánnak is el kell tüntetnie azokat, akiknek köszönheti a hatalmát.
Az induló társaság nagy részével már megtette ezt, majd jött a fő társának, simicskának a kicsinálása, most a támogató értelmiség - akiket eddig pozícióban tartott - lefejezése következik, és a végén ez fog megtörténni a szavazó kollaborán halmazzal is, akik most úgy hiszik, a seggnyalással örökre a zsírosbödön közelében maradhatnak.
Ezt ezerszer írtuk az elvakult fidesz-hívő kommentelőknek, akik nem veszik észre, hogy már nincs szükség rájuk, már bármi megnyerhető, elérhető nélkülük is.
.
Ez az új mozgalom pedig téved!
A megoldás nem egy sokadik baloldali mozgalom, mivel ma a passzív halmaz a meghatározó, akik pedig jellemzően nem baloldali érzelműek. (Már a baloldali jelző is eltaszítja a passzívok döntő részét! hiszen hazánkban a baloldaliság nem domináns, azt leszámítva a régi szocdemeket, a szovjet katonai megszállás eröltette a társadalomra...)
A megolád a 2018-a választásokig egyedül egy jobbközép polgári és keresztény mozgalom lett volna és nem a 30-40 százaléknyi érintett sokadik újraosztása!!! Most azonban ennek is vége, új módszerek, új stratégia kell, mert a Facebook, a flashmobok és a "fizessenek a gazdagok" szlogenek összesen nem érnek annyit, mint a romáknak kiosztott egy tál kaja vagy a nyugdíjasok utalványai.
Ma már a régi módi kell, a illegális mozgalmak, a szamizdat és a szabadeurópa rádió...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.12. 11:56:27

@Ménár Atya: Te faszfej! Nem érted hogy a bankok különadója semmi ahhoz képest hogy az áfát 25-ről 27-re emelték? Több mint hétszer annyit húznak ki a lakosság zsebéből ezzel, mint a bankokéból a különadóval. Te tényleg ennyire gyengeelméjű vagy? Olvasni sem tudsz, én az olajár és a benzinár viszonyáról beszéltem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.08.12. 11:58:39

@Ménár Atya: Te beszélsz az agysejtekről, amikor a háromféle szinapszisodból, egy vegetatív, kettő gátló?

káposzta 2018.08.12. 12:01:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hagyjad, ez egy fogyatékos :D Ő az új mintatroll. A régi trollok tanultak voltak, évekig csiszolták a művészetüket, igényesen végezték a munkájukat, erre idejön Ménár Atya, és ő lesz a trollkirály, pusztán annyival hogy teljesen hülye :D Gondolom, most cycmen, conchita wurst, dunántúli gyerek, birca meg a többi hivatásos összeroskadva ülnek a gép előtt, és kezdik átérezni, hogy le lesznek cserélve az új trollnemzedékre, a retardáltakra.

Ménár Atya 2018.08.12. 12:02:22

@CsakSzolokHogy: Na majd mindjárt te is fasiszta leszel ha elolvassák az agyhalottak :D

Ménár Atya 2018.08.12. 12:08:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ugye azzal tisztában vagy, hogy 2% áfaemelés volt, közben az szja és a tao lecsökkent több mint felére.
Gondolom ezt gálánsan nem veszed figyelembe,mert túl pozitív.
Ingyenes iskolai étkezésről,ingyenes tankönyvről hallottál már?
Mert most az is van, és ez számít ám elég sokat.
Vagy ezt nem oktották a szemináriumon?
Figyelj, nehéz megmagyarázni hogy milyen szar nekem, ha elkezd gyűlni a zseton a számlámon, pedig ugyan azt csinálom mint eddig, ráadásul kevesebbet dolgozok érte.

Ménár Atya 2018.08.12. 12:09:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: De legalább nekem van három, neked meg egy zavarodott :D:D

Ménár Atya 2018.08.12. 12:15:06

@káposzta: Annyira hülye vagyok, igaz ezen kívül még nem tudtál valami komoly érvet felhozni :D
Eccerűek vagytok mint a fa ék, vagy a százas szög.
Ha valaki nem ért egyet veletek, akkor az fideSSbirka, sötét, tanulatlan stb
Általában a magad fajta az jobb esetben egy középszintű Marx estit végzett, az kb a gender komcsi megfelelője :d, és ezzel próbálja az észt osztani.
De elvtársak, közben a világ tovább lépett, és a hazudozás,meg fasisztázás már kevés, tények,érvek kellenének, de csak a zorbánesztisbetíccsa megy, ami szimpla marhaság. :)

Tom66 2018.08.12. 12:23:27

Mi ezzel a probléma? Nem szükséges mindenben egyetérteni, neki ez a véleménye, sok millió ember pedig más véleményen van. Nyilván dolgoznak az indulatok, hasonló példák a balliberális oldalon is előfordulnak. Egyébként a genderizmus a világ sok országában vitatott és osztja meg a társadalmat.

Sir Galahad 2018.08.12. 12:44:49

Ahogy a vitát figyelem, a genderképzés hívei nem próbálják érvekkel meggyőzni az ellenzőket, ehelyett csak lehülyézik őket. Ez számomra intő jel.

röf 2018.08.12. 12:46:39

A genderkedést majd akkor tanítsák és tanulják, ha a társadalmilag hasznos és produktív ágazatokban van elegendő, jólképzett dolgozó, mérnök....
Az effajta fölösleges tudományoskodás, bohóckodás is csak szigorúan önköltséges alapon szerepeljen a felsőoktatás témái között.

CSOKKI MÁLNA 2018.08.12. 13:00:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Viszont a kkv szektor társasági adóját jelentősen csökkentették..

kvadrillio 2018.08.12. 13:14:42

HEJJJJ !!! ELINDULT AZ ŰRSZONDA A NAP FELÉ !!!!! HURRÁÁÁÁ ! KURVÁRA IZGULOK, HOGY NE ÉGJEN LE.....EL ! :o)))

""""A küldetés egyik célja a napszél gyorsulásának megfejtése, a másik annak a feltárása, hogy miért ilyen magas a napkorona hőmérséklete.!!!!!!!!!!"""""

ParkerSolarProbe
#Űrszonda
#Nap
Elindult az űrszonda a Nap felé

Az eredetileg tervezetthez képest egynapos késéssel útjára indította vasárnap az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) a Parker Solar Probe űrszondát.

A szondát egy Delta IV Heavy rakétával indították el a floridai Cape Canaveral-i űrközpontból - közölte a NASA.

A Parker Solar Probe a Nap légkörét fogja vizsgálni. Az űrszonda minden korábbinál közelebb kerül a csillaghoz, annak külső légkörébe, vagyis koronájába merül.

A küldetés egyik célja a napszél gyorsulásának megfejtése, a másik annak a feltárása, hogy miért ilyen magas a napkorona hőmérséklete.

Eredetileg szombatra tervezték a fellövését, de azt az utolsó pillanatban - 1 perc 55 másodperccel a tervezett rajt előtt - lefújták, mert nyomáscsökkenés következett be egy héliumtartályban, de a műszaki problémát sikerült gyorsan megoldani.

A Parker Solar Probe űrszonda csaknem 12 centiméteres hőpajzsának köszönhetően hatalmas hőt és sugárzást képes elviselni. A szonda segítségével olyan közelről tanulmányozzák majd a Napot, ahonnan ember alkotta objektum még nem végzett kutatásokat. Berepül a Nap koronájába, 6,1 millió kilométerre közelítve meg a felszínt, és ezzel hétszer közelebb jut, mint bármely korábbi szonda. (A Nap és a Föld átlagos távolsága 150 millió kilométer.)

A kutatók 2025-ig tervezik a missziót, az űrszonda hét év alatt 24 kört tesz majd meg a Nap körül, hogy tanulmányozza a korona fizikai jellemzőit.
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
2018.08.11.
Áttekintés
Fájl: Parker Solar Probe.webm Média lejátszása
A NASA Parker Solar Probe intenzív környezetvédelmi tesztet kapott

A Parker Solar Probe lesz az első űrhajó, amely az alacsony szolár coronába repül. Meg fogja határozni a Nap koronális mágneses mezőjének szerkezetét és dinamikáját, megérteni, hogyan melegítik fel és gyorsítják fel a napkollektorokat és a szélt, és meghatározzák, milyen folyamatok gyorsítják az energetikai részecskéket. A Parker Solar Probe küldetéstervezés ismételt gravitációs segítségnyújtást biztosít a Venus számára, hogy növekvő mértékben csökkentsék orbitális perihelionját, hogy elérjék a Nap többszörös átjárását kb. 8,5 szoláris sugárral, vagy körülbelül 6 millió km-rel (3,7 millió mi, 0,040 AU). [20]

Az űrhajó rendszereit úgy tervezték, hogy elviselje a Nap közelében lévő szélsőséges sugárzást és hőmennyiséget, ahol a napsugárzás elleni küzdelem során a napsugárzás intenzitása körülbelül 520-szorosa a Föld pályáján. A nappajzs 11,4 cm (4,5 hüvelyk) vastag, és erősített széntartalmú kompozitból készül, amelyet úgy terveztek, hogy az űrhajókon kívül tartózkodó hőmérséklete kb. 1.377 ° C (2.511 ° F) legyen. [21] Az árnyékolás hatszögletű és az űrhajó napfelkelte oldalán van felszerelve. Az űrhajó-rendszerek és a tudományos eszközök a pajzs árnyékának központi részén helyezkednek el, ahol a Nap közvetlen sugárzása teljesen le van tiltva. Ha a pajzs nem az űrhajó és a nap között van, a szonda tíz másodpercen belül károsodik és működésképtelenné válik. Mivel a rádiókommunikáció a Földdel körülbelül nyolc percet vesz igénybe, a Parker Solar Probe- nek önállóan és gyorsan kell eljárnia, hogy megvédje magát. A projekt-tudós, Nicky Fox szerint a csapat azt írja le, hogy "a legelfogadottabb űrhajó, amely valaha is repül". [5]

A misszió elsődleges ereje a napelemek kettős rendszere (fotovoltaikus tömb). A 0,25 AU- n kívüli küldetéshez használt elsődleges fotovoltaikus tömböt az árnyék-pajzs mögött visszahúzzák a Nap szoros megközelítése során, és egy sokkal kisebb másodlagos tömb hajtja végre az űrhajót a legközelebbi megközelítéssel. Ez a másodlagos tömb a szivattyúzott folyadék hűtését használja az üzemi hőmérséklet fenntartásához.

Guillaume de Saint Preux 2018.08.12. 13:19:08

Nem vagyok híve semmiféle beszüntetésnek.Tudomásom szerint ez egy fizetős szak. A pénzét meg arra költse mindenki amire akarja.

anyadmajma 2018.08.12. 13:35:56

@káposzta: tévedsz. ezek itt mind birka nickjei, ő kommentel itt ennyi álnéven. már amikor nem a román kamionosoknak fizet, hogy leszophassa őket.

anyadmajma 2018.08.12. 13:38:22

@pina noir: te gyökér, a béreket meg felkúrták úgy, hogy a kkv-ból 500mrd forinttal több bevétel van.
Amit előbb-utóbb a vásárló fog kifizetni.
volt már ilyen ugye 47 és 90 között, hogy elvtársak nincs ám infláció. Aztán a piac meg beárazta magát 90-96 között a valós értékére. de ugyan ez volt 98-02 között is.
sajnos most sem lesz másképp.

ubermeister 2018.08.12. 14:29:12

@Ménár atya
Sajnos te egy elég egyszerű ember vagy, aki bár lehet hogy elolvas sokféle információt de értelmezni már képtelen.
1 Leírták hogy önköltséges a képzés, de te az adóddal jössz
2 Leírták hogy betiltják (visszavonják az akkreditációt), de te ragaszkodsz hogy nem tiltják be.
Felvilágosítalak az akkreditáció olyan mint az építési engedély, ha azt visszavonják tök mindegy hogy állami vagy magánépítkezés az bizony tiltás!
3 Azt mondod van fiad és lányod és látod a különbségeket. Akkor azt meg tudod mondani hogy a viselkedésük mely része mintakövető, és mely része genetikailag kódolt? Adtál-e barbit a fiadnak és mini barkácskészletet a lányodnak, vagy már a választásnál egy mintát követtél? Pl. ezen kérdésekkel is foglalkozik a gender szak. Társadalmilag hasznos lenne pl tudni hogy a lányok alapból (genetikusan) elutasítják a műszaki pályákat vagy csak így szocializáljuk őket holott matematikai képességeik általában jobbak mint a fiúké (Valszeg a férfi vadászott a nő osztotta be (matematika), csak tippelek)
4 A listázás és jelentés küldés kapcsán éppen a te fajtád fogadta el hogy ezért is meg lehet figyelni bárkit hogy valakiről megállapítsák gyanús-e. (Orbán és családja jó kis III/III becsípődése) A Sorosliták és egyéb finomságok is a fajtádra jellemzőek.

CSOKKI MÁLNA 2018.08.13. 10:24:05

@anyadmajma: Próbáld meg értelmesen , artikuláltan megfogalmazni a gondolataidat. Akkor majd foglalkozok veled..

kolomparlole1114 2018.08.13. 11:06:34

Ideje volt már betiltani a buzulás propagálását. Brendel Mátyás az élő példája mire vetemednek az agresszív, öntudatos buzik.

kolomparlole1114 2018.08.13. 11:07:37

@ubermeister: A pedofília se államilag támogatott, akkor az is had menjen?

kolomparlole1114 2018.08.13. 11:09:07

@Sir Galahad: Pontosan, olyanok mint a critical masszás öntudatos biciglisek, nekik mindenhez csak joguk van, a töbiek meg leszophatnak... Aztán nem értik miért utálja őket mindenki mint a szart.

ubermeister 2018.08.13. 21:27:17

@kolomparlole1114

Persze hogy menjen (anyád se kért engedélyt hogy 11 évesen megelljen), véletlen sem fosztanám meg attól az örömtől hogy a kicsi fia kinyalja (a génjeitek szintjén rettegtek a kutyáktól így az erre megoldást nyújtó csivava és társai szóba sem jöhetnek). Ha nagyobb leszel meg is farkalhatod még apád kocsmában/böriben van, s nem téged rak éppen mert nevel a börire.
Egyébként hogy jön a társadalmi nemekhez a pedofília ?
süti beállítások módosítása