Felsőfokú ponyvafilozófia

Bumeráng

Bumeráng

Elárvult ellenzék

2018. december 03. - A te embered

A magyar társadalom politikai-társadalmi cselekvőképessége megszűnt. Teljes mértékben. Természetesen megannyi más tényező mellett ebben jelentős szerepe van az áprilisi választások eredményének, a Fidesz hatalmas győzelmének, az ellenzék politikai és morális csődjének, viszont az eredményen, hogy jelen állapotában a magyar társadalom egy legalább olyan jelentős része, mint a kormánypárti szavazók, nem tud és ezáltal nem is akar cselekedni, veszélyes, ugyanakkor hasznos vészjelzés azok számára, akik tudják és felismerik azt, hogy a baloldal és a jobboldal végpontja nem egymással, hanem a középen állókkal harcol, azokkal, akik sem Gyurcsány Ferencet, sem Orbán Viktort nem akarják többet a miniszterelnöki székben látni.

A kormánypárti szavazók egy részének - gyaníthatóan - felmerülő kérdését már az elején szeretném megválaszolni, miszerint miért nem elég "politikai cselekvőképesség" a kisember számára az, ha a nagyurak négyévente megszólítják, hogy "hahó, választás van, szavazz, akire akarsz!", és miért kellene egy kétségtelenül nagyot nyerő kormánnyal szemben álló ellenzékieknek a választások után néhány hónappal bármilyen cselekvőképességről is beszélni? 

Itt van 2 488 097 ember. Ők azok, akik valamelyik 5%-nál többet szerzett pártok listájára szavaztak. Nem egy homogén közegről van szó, a belpesti liberálistól a tanyasi mezőgazdászig sokféle társadalmi csoport képviselteti magát. Világos, hogy az ellenzék egyetlen formációban sem tudott volna nyerni a Fidesz ellen, illetve itt fontos kihangsúlyozni, hogy amikor a kormánypárttal ellentétes nézeteket valló emberek politikai cselekvőképességéről van szó, akkor nem véres polgárháborúra kell gondolni, amelynek vezetői Gyurcsány, Sneider Tamás és Demeter Márta fehér lovon megérkeznek a parlamentbe és ünnepélyes keretek között átveszik a hatalmat.

A Fidesz nyert, el kell fogadni, meg kell érteni.

fid1.jpg

Kép: Index

Itt sokkal inkább arról van szó, megengedheti-e magának egy ország, hogy két és félmillió ember tehetetlenül sínylődjön mind a kormánypárt, mind az amúgy a saját értékrendszerüket képviselni hivatott ellenzéki pártok által? Hogy egyetlen érdekvédelmi szervezet sem létezik, amely nyomást tudna gyakorolni arra a hatalomra, amelyik gond nélkül üldöz el egy egyetemet, vezet be egy kvázi rabszolgatörvényt bizonyítván, hogy a neoliberális tan nem került felmondásra a fülkeforradalom után, mi több, gátlástalan arroganciával hazudja azt, hogy sosem vetemednének a másként gondolkodók elhallgatására? Egy komplett ország él úgy, hogy a regnáló Fidesz bármit megtehet velük szemben, erre pedig két, történelmileg szükségszerű válasz van: az alkalmazkodás és a belépés a NER-be egy önkormányzati állással, egy plakátragasztással vagy akár egy kommenttel, illetve a hangos vagy kevésbé hangos, de összességében teljesen reménytelen tiltakozás.

Egyetlen olyan szféra, szakszervezet vagy közösségi tér sincs ebben az országban, amely alkalmas lenne arra, hogy védelmet nyújtson a fékek és ellensúlyok rendszerét sosem látott mértékben eltüntető Fidesz ellen. Nincsenek fékek. Nincsenek ellensúlyok. Semmi sincs, ami meggátolná őket abban, hogy ne robotoló zombikat, trashműsort néző analfabéta prolikat neveljenek ki a közoktatás keretei között, amely embertípusról köztudott, hogy sem gondolkodni, sem összefüggéseiben látni a világot nem igazán szereti. A proli csak szavaz és örül, amit kap.

De miről is beszélek, amikor a politikai cselekvőképességet hangoztatom? Mondjuk 2006-ról. Vagy a polgári körökről. Olyan társadalmi megmozdulásokról, amelyek hitet és alternatívát adtak az embereknek, hogy közösen akkor is tudunk változtatást elérni, ha a fennálló rendszer fehérgalléros bűnözői foggal-körömmel, az utolsó lélegzetvételükig fogják a zsíros bödönt. Egy társadalom egyébként meglehetősen elégedetlen, reményvesztett fele nem tud tőkét és tömeget kovácsolni, ha apátiában van. Ha nem hiszi, hanem tudja, hogy a rendszerváltás óta kormányra került rezsimek színeikben, hangoztatott céljaikban talán különbözőek voltak, de végtére egyre mentek, minél többet lopni a legkisebb felelősségvállalás mellett, akkor nem egy és nem két évnek kell még eltelnie ahhoz, hogy a jelenlegi ellenzéket ismerve feltűnjön (vagy visszatérjen) egy olyan progresszív, a szó jó értelmében vett XXI. századi alak, aki nem a hatalom minden áron való megtartását tartja politikai sikernek és végre kivezeti az országot abból a megosztottságból, ami harminc éve mérgezi társadalmunk mindkét részét.

Egyelőre nem tehetünk mást. Szervezzünk vitaesteket, pallérozzuk az elmét, értsünk egyet és kritizáljunk, dicsérjünk és szidjunk, na meg várjuk azt az időt, amikor végre megérti Magyarország népe azt, hogy a kádárista paternalizmus talán ideig-óráig biztonságot nyújt, de visszafordíthatatlanul megmérgezi a lelket. Ha ez megtörténik, az egyúttal az első csírája is lesz a tényleges rendszerváltás lehetőségének.

2018. 12. 03.

A bejegyzés trackback címe:

https://bumerang19.blog.hu/api/trackback/id/tr2614418104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulpius66 2018.12.04. 20:13:04

Egyebekben meg, kibaszott szar dolog a DEMOKRÁCIA, hiszen ugyanúgy egy szavazata van az írástudatlan vidéki Fidesz szavazónak, mint a három nyelvet beszélő négy diplomával rendelkező belpesti zsidóknak!

Brix 2018.12.04. 20:35:49

@A te embered: Schiffer èppen azèrt vonult vissza, mert belátta, hogy a jelenlegi politikai viszonyok között lehetetlen a kormányváltás. Persze, az Lmp is "kifutotta " magát mint párt ès jelenleg közèpvonalas párt-alternatíva- amely kormányváltásra esèlyes lehet- nincs...A Momentum inkabb liberális pártnak mondható. A választasi törvèny meg úgy van megkomponálva, hogy a kis partok összefogását lehetetlennè tegye. Egyik rèszről nagyon gyenge az ellenzèk, pènz- , mèdia- , ès hálózatèpítő apparátus nèlkül, másrèszt a Fidesz nagyon erős, mivel állampártkènt funkcionál. Ezen kívül bekapcsolódtak a populizmus világtrendjèbe, ( Orban maga is trendteremtő...) amivel szemben most nehèz új , vonzó alternatívát kitalálni...

politologus · http://politologus.blog.hu 2018.12.04. 20:52:34

@Éhesló: A "társadalom politikai-társadalmi cselekvőképessége erősödött" olyan tételed, amit nem fog sikerülni bebizonyítanod, hiába tetszik neked egy állapot, hiába érzed magad erősebbnek attól, hogy az erősek oldalán állsz, az bizony ehhez nem elég. És nem is lesz igaz valószínűleg, a témát érintő kutatások szerint itt egy nagyobb változás is csak a kurva mélyről a borzasztó mélyig vihetne, de kérdezd a téma egyik legjobb szakértőjét, bent ül az államapparátusban, kellemes fizetésért küldte oda a párt, talán épp ő tart trolloknak eligazítást, hogy minek kell nyomatni épp az ellenkezőjét (plusz remélem, ilyeneket is olvas, és magára ismer).

Hungryhorse 2018.12.04. 21:08:01

@politologus: leszarom a hasbarádat.
Ha tudod, cáfold amit leírtam a politikai-tarsadalmi aktivitás erősödéséről.
Kiváncsian várom.

Éhesló 2018.12.04. 21:11:00

@Világít a torony: neked írtam, a ballibbant agyhalottnak. De nem értetted meg így sem.
Fuss neki ismét.
Vagyis inkább ne.
Menj tüntikézni a CEU-ért!
Odda kellenek most a magadfajta agyhalottak.

nemecsekerno_007 2018.12.04. 21:18:26

Kurva nagy tévedésben vagy, ezt az eredményeitek is mutatják. Ha a Fidesz is beleesik ugyanebbe a csapdába - ti., hogy cselekvésképtelennek gondolja a társadalmat - ugyanúgy megy a levesbe. Egyelőre nem így gondolják, ennyi az előnyük de ez most pont elég. Még 2/3-hoz is.

ulpius66 2018.12.04. 21:20:12

@Éhesló:

Koplaló!

Tényleg!

A ballibsik mikor tüncikéznek legközelebb a CEU-ért?

A legutolsó tüncijükön is voltak vagy százan!
(abból 70 ballibsi médiamunkás.....)

politologus · http://politologus.blog.hu 2018.12.04. 21:20:14

@ulpius66: A fékek és ellensúlyok rendszere viszonylag jól mérhető, de a hírolvasó ember érzésből is tud valamelyest következtetni állapotára, hiszen azok a jó régi zsíros pl. számvevőszéki jelentések hetekig tematizálták napihírekkel a közéletet arról, hogy az állam milyen rossz gazda. Szóval pl. hány törvényt küldött vissza a közt. elnök, semmisített meg az Ab, hány esetben marasztalta el az ÁSz az állami szerveket a rossz gazdálkodás miatt, hányból hányszor marasztalta el a bíróság az állam valamely szervét, indult-e ügyészségi, parlamenti vizsgálóbizottsági, ombudsmani stb. vizsgálat a kormányzat vagy a kormánypárt döntései, érdekei ellen, hogy szuperál a kormánypárt belső ellenzéke, van-e rendes elnökségért versengés. Végül legfőképpen persze, amúgy milyen a rendszer felépítése, állapota, melyik intézmény mennyire tud független lenni a kormányzattal szemben,. Ebben voltak változások 2010 után és óta több lépcsőben, hát, mit ne mondjak, nem az ellensúlyok elismerésének és megerősítésének irányában, a csudába, no, véletlenül így esett, és most nyugodtan sajnáld azokat a szerencsétleneket, akik ebben még rendszerszerűséget is látnak, aztán a dolog miatt még a szemöldöküket is összevonják, az áldójukat hát...

TSandor Toth 2018.12.04. 21:28:49

Sajnos a magyar demokratikus politizálás ott kezdődött 1989-ben, hogy az akkor ellenzékinek kinevezett szarháziak döntöttek az ország sorsa helyett a sajátjukról. Azt a szart kezdi elmosni nyomtalanul az idő és az új kor. Azok akik azon idők köpönyege mögül bújnak elő már nem számíthatnak babérra. Az utódaik vagy követőik pedig nem képesek megérteni a jelent megjósolni a jövőt. Nem elég Ki Utálja Jobban Orbánt vetélkedőket tartani. Jobbnak kéne nála lenni. Sajnos vagy nem, OV- nál összeszedettebb kerek ideológiával rendelkező, jelenről-jövőről határozott és ami a lényeg megvalósítható elképzeléssel rendelkezik. Ehhez maga mögé tudta állítani az államaparátust is. Na ilyen politikusokat szeretnénk látni- nyilvánvalóan- más ideológiával a többi párt tagjai között is. A polikusság is egyfajta munka. Talán a kereskedőhöz hasonlít legjobban. Nyilvánvaló fokmérője a választás. Aki ott elbukik az valamit rosszul csinált. Nem jól dolgozott. Nem volt szükség az árura, romlott volt az áru, nem beszélt szépen a vevővel, drága volt az áru stb . A sikerért meg kell dolgozi. Az nincs ingyen. A választás megnyeréséhez vezető út nem az EP ben egy frakcióhoz tartozók seggének a kinyalásán vezet. Lehet nincs igazam. Nyugat európa tele van új pártokkal melyek egyre nagyobb teret nyernek a régi pártoktól. Tanulni kéne tőlük.

ulpius66 2018.12.04. 21:33:31

@politologus:
Hát, fején találtad a szöget!

Annyira, de annyira szépen leírtad a liberális nyugat-európai országok működést!!!!!!!

Lásd Hollandia, Svédország, Belgium.......stb, stb telitalálat a szöveged!

Hála a Jó Istennek, ott mindent a liberál-fasiszta SoroSS-elvtárs és megvett emberei irányítanak... ottan vannak "fékek és ellensúlyok"

ulpius66 2018.12.04. 21:40:27

@TSandor Toth:

Tóth Uram!

Az 1989-es rendszerváltással semmi baj nincs!

Illetve egyvalami azért van!

Ezek a szarházi kommunista firkászok 1989-ben úgy átmentették a média-hatalmukat, hogy rossz volt nézni!!!!!!!

Ezek a hót nulla ballibsi pártmunkás firkászok, akik 1989-ig komministák voltak, egyszeriben 1990-re liberálisokká váltak, és ugyanúgy hazudoztak tovább, mint a Kádár-rendszerben!

Csak eddig a komministák seggét nyalták, 1990-től a liberálisok seggét4

ITT LETT ELBASZVA RENDSZERVÁLTÁS!!!!!!!!!!!!!!!

Az összes komcsi firkásznak minimum tíz év börtön, és örökre letiltva a további "sajtómunkától"!!!!
(mondjuk az se lett volna rossz, ha a vezető komcsi firkászok a Körúti fákon lógtak volna......)

Fülig José 2018.12.04. 21:42:01

@ulpius66: veled valami baj van, buzeráns? Ménem orvoshoz mész, mér itt pattogol...?

A te embered · bumerang19.blog.hu 2018.12.04. 21:43:14

@ulpius66: Szerbusz, az utolsó mondatod végre elég volt, hogy kibaszhassalak. Szia:)

Fülig José 2018.12.04. 21:49:07

@ulpius66: jólvan vágom h most ez a karakter ossza a zészt, reggel még a faszparaszt vót... meg itt van kk ( kurvakovács) karakter is.. uuuuuuuuuuuncsiiiiiiii

Fülig José 2018.12.04. 21:51:03

@A te embered: ne vedd a szívedre, csak egy nick a “nemhallgattatjukelakinértegyet” osztályról...

politologus · http://politologus.blog.hu 2018.12.04. 22:09:48

A csudába, itt valami nemműködés elvitte a hózzászólásomat...

politologus · http://politologus.blog.hu 2018.12.04. 22:13:22

Akkor Éheslónak gyorsan: European Social Survey-kutatások. politologia.tk.mta.hu/trendek-a-magyar-politikaban-2 kötetben (ott a pdf is) Róbert-Szabó-tanulmány, a 6. ábra elég kifejező az intézményesült aktivitásról, és ezek az állapotok borzasztó lassan változnak.

morph on deer 2018.12.04. 23:11:47

@különvélemény:
”mert nem követi hűséges kutyaként a nyugatot”

Mert - szerinted - hol emeltek nyugaton kamatot? Számos helyen szó szerint negatív az irányadó kamatláb, miről beszélsz?
Itt még mindig nem arról van szó, hogy ezek mennyire zseniálisan faszán gazdálkodnak, hanem hogy a konjunktúra még mindig tart!

Ez mindenhol máshol is így van, csak láthstóan fingod nincs róla!

Eztől persze még nyugodtan megrohadhat gazdástól, mivel a devizahieleseken keresett milliárdokat sajátjaként kezelve műtárgyakat meg ingatlanokat vásárol, és saját alapítványaiba síbolja a pénzt!

Hogy közben ezrek kerültek utcára, és ezrek fognak még? Istenem, ők tehetnek róla...

Csak éppen arról nem, hogy a forint a béka alfelével van egyszinten, ennek okán pedig a jegybank, azaz Matolcsy, évente besöpör pár száz milliárdot!
Azaz pár százezer millió forintot..!

Szóval a kamatszintet illetően ki kell, hogy ábrándítsalak, mert bizony Gyurika szolgaian követi a nyugatot, de a szerencsétlenek haszonleső kiszipolyozásátcilletően valóban egye

morph on deer 2018.12.04. 23:14:05

@morph on deer:
Szóval: kiszipolyozását illetően valóban egyedülálló eredménnyel büszkélkedhet!
Mert ő a mi Gurink, a drága...

Boar. 2018.12.04. 23:22:19

@Éhesló: Na mi van véghelyi, szabadságolás van a tüv rheinlandnál, hogy itt vered a nyálad?
Vigyázz a pofádra...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.05. 00:14:32

morális csőd az anyád! 2,8 millió Fidióta hülye volt, sok másik millió szavazó meg hülye volt elmenni szavazni.

ehhez a hülyesgéhez az olyan idióta barmok hozzájárultak, mint te, aki részt vesznek Orbán kis játszmájában, hogy az ellenzéki pártokat lekaraktergyilkolják. te Orbánnak szopsz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.05. 00:16:45

morális csőd az anyád! 2,8 millió Fidióta hülye volt, sok másik millió szavazó meg hülye volt elmenni szavazni.

ehhez a hülyesgéhez az olyan idióta barmok hozzájárultak, mint te, aki részt vesznek Orbán kis játszmájában, hogy az ellenzéki pártokat lekaraktergyilkolják. te Orbánnak szopsz azzal hogy a szavazót nem arra szólítod fel, hogy szavazzon az ellenzékre, hanem, hogy verje szét a belvárost.

a jó édes kurva anyádat, te idióta blogger!

A te embered · bumerang19.blog.hu 2018.12.05. 00:21:25

@math0: Azért jó néha látni olyan embereket, mint te: megbizonyosodhatok róla újra, hogy a másik oldalon legalább ugyanolyan hülyék vannak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.05. 00:37:44

@math0:

Már hiányoltalak, kedves math0 alias Brendel Mátyás. Látom, ma is hozod a formádat.

Exploiter 2018.12.05. 06:49:38

A probléma gyökere, hogy az ellenzék, mint olyan, nagyon más értékrend szerint működik, mint a szavazó.
Lásd: a ceu folyamatosan, napi szinten téma hónapok óta. Pedig, igazából, őszintén senkit sem érdekel.
Ott van viszont a nyomorult munkatörvény - na annak lehetne támogatása, de hát az meg az ellenzéket nem érdekli, mert a magyar melósról szól, se egy migráns, se egy genderbender nincs a stroyban.

koala kóla 2018.12.05. 07:48:48

Szolnek, hogy a valasztasi rendszer NEM LISTAS, ugyhigy irhatod a posztot ujkra.

midnightcoder2 2018.12.05. 08:27:28

"De miről is beszélek, amikor a politikai cselekvőképességet hangoztatom? Mondjuk 2006-ról. Vagy a polgári körökről."

Mit is mondott az akkori tüntetésről Gyurcsány elvtárs ? Hogy majd hazamennek. És mi volt az álláspont az érdekvédelemmel kapcsolatban ? A békákat sem kérdezik meg, mielőtt leeresztik a mocsarat. A "független" média pedig hogy is nevezte az akkori tüntetőket ? Hugyos forradalmároknak ? A fékek és ellensúlyok akkor sem fékeztek és ellensúlyoztak semmit.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.05. 08:31:23

@Exploiter:

"Ott van viszont a nyomorult munkatörvény - na annak lehetne támogatása, de hát az meg az ellenzéket nem érdekli"

a faszt.

A CEU mellett tüntetett 70ezer ember. A munkatörvény ellen még nem láttam egy tüntetést sem. A helyzet az, hogy a magyar szavazók óriási tömege totál idióta.

A legidiótább a 2,8 millió Fidióta
Aztán az a pár millió, aki nem ment el szavazni

És sajnos még az ellenzék szavazói is hülyék valamennyire, mert az igaz, hogy a munkatörvények kurvára érintenék, de tényleg nem bírják kivonszolni a lusta picsájukat egy sok százezres tüntetésre.

Nem az ellenzéki pártok a hibásak, hanem a magyar szavazók ostoba tömegei, akik nem reagálnak mindaddig, amíg nem omlik rájuk a ház, akkor meg már sokszor késő.

Meg az olyan idióta bloggerek, mint ez, aki idehány egy faszságot, aztán az érvekre nem tud köpni-nyelni sem. És te is idióta vagy, te is csak annyit tudsz, hogy a pártokat szidod.

Mindannyian Orbán fasszopói vagytok.

midnightcoder2 2018.12.05. 09:15:12

@Exploiter: "Ott van viszont a nyomorult munkatörvény - na annak lehetne támogatása, de hát az meg az ellenzéket nem érdekli"

Nézd, egyrészt az ellenzék, különösen a baloldal pont leszarja a magyar munkavállalókat. Másrészt ez a "rabszolgatörvény" ugyan elég jól hangzik a ballibbant médiában, de valójában arról van szó, hogy van egy cég aki nem tud elég embert felvenni mert nincs. Mi a jobb az ott dolgozónak ? Ha a cég elmegy és ő mehet segílykére, vagy ha belátja hogy magyarországon vagyunk és megoldják "okosba" ? Vagy ha legalizálva van a túlmunka végzés és a cég szépen kifizeti a túlóradíjakat ? Átlag cégnek ez azért annyira nem jelent semmit, mert a túlmunka extra pénzbe kerül, másrészt a fáradt munkavállaló nem túl lojális munkavállaló, és azért mostanság a cégek kis hazánkban eléggé hálóval fogják ma már a dolgozót.

koala kóla 2018.12.05. 09:16:53

@math0: "A CEU mellett tüntetett 70ezer ember. "

Mivan?

Európai téridő 2018.12.05. 09:29:16

Nyugi, most éppen Brüsszel-Moszkvához törleszkednek a "trendi" nyugatossá maszkírozott útitársaik segítségével az ex-poszt és ex-komprádor elvtársak.

koala kóla 2018.12.05. 10:09:43

BREKING

4,8% helyett 4,9%-kal nőtt az idei harmadik negyedévben a magyar GDP a nyers adat szerint éves alapon, de nagyobb a felfelé módosítás a szezonálisan és munkanap tényezővel igazított adatnál: ott ma 5,2%-os szárnyalásról számolt be a KSH az 5%-os előzetes adat után. A friss adat legalább 1996 óta, de nagy valószínűséggel a rendszerváltás óta a leggyorsabb növekedést jelenti ezen mutató szerint.

Minden ballib bérretteg 2018.12.05. 10:44:36

Nyugi, majd megmuzdulunk. Megmozdul a társadalom mint 2006-ban.

Csak ki kell várni azt a 8-12 évet amíg a ballib elkúrók külföldi szarháziak segedelmével visszatérnek, és újra elkúrják.

Exploiter 2018.12.05. 10:51:08

@midnightcoder2:

Ezek a problémák jogosak, de nem az a megoldás, hogy végtelen ideig túlórázhat mindenki és talán három évente kifizetik.
Ez így szar.

felucca02 2018.12.05. 11:20:22

@Minden ballib bérretteg: Milyen egyszerű sémákban gondolkodnak néhányan, ez megmosolyogtat, meg persze el is rettent, hiszen valószínűleg a többség ilyen. A fehér jó, a fekete rossz, kész, passz.

midnightcoder2 2018.12.05. 11:26:44

@Exploiter: Nem fog, mivel egyrészt a túlóráztatás elég drága dolog, másrészt nem akarja hogy a dolgozói otthagyják a fenébe.

BiG74 Bodri 2018.12.05. 11:41:11

Addig is, ne csináljunk semmit, csak vitatkozgassunk, meg elemezgessünk, meg úgy legyünk.
Jah, ezt csinálta a vitya is 2002 után, aztán hogy felvitte az isten, bocs, a ner a dógát!
Eszetlen vak parasztok! Nem az ellenzék árvult el, suttyók, hanem azok, akik nem a viktátor ellenébe mennének keresztes háborúba, csak egyszerűen el tudnának képzelni egy olyan politikát ami folytatólagos, de a fideszes faszságokat már kizárja.

koala kóla 2018.12.05. 12:03:54

CEU megy, hasznos dolgok jonnek

444.hu/2018/12/05/budapestre-koltozik-az-orosz-fejlesztesi-bank

seol 2018.12.05. 12:11:58

@ulpius66:

Azért nem biztos, hogy jól jössz ki abból, ha beszólogatsz Stefkának és a többi exexkomcsi fideszes komisszárnak.

Boar. 2018.12.05. 12:14:36

@koala kóla: Jó termés volt napraforgóból és kukoricából...
Nem volt a Dunában víz ezért a drága vasúti, közúti fuvarozás szolgálta ki a terménykereskedelmet.

seol 2018.12.05. 12:16:53

@midnightcoder2:

Igen, rendszeresen hallani az esetekről, amikor a munkavállaló nemet mond a munkáltató egy aljas húzására és nem repül azonnal.

Ja, az a "szépen kifizetett túlóra" az az izé, amit _3 éven belül_ ráér rendezni?

koala kóla 2018.12.05. 12:22:39

@seol: tudod te hogy mit jelent a munkaerohiany?

BiG74 Bodri 2018.12.05. 12:31:24

@koala kóla:
Orosz fejlesztési bank, jaj de jó! Putyin elvtárs küldi a kézi vezérlésű bukszáját.

koala kóla 2018.12.05. 12:33:35

@BiG74 Bodri: persze hogy jo

penz jo, soros rossz

felucca02 2018.12.05. 12:51:11

@koala kóla: Olvass Kazohiniát, meglepő hasonlatosságokat fogsz találni. Mindennel.
Tudom, hogy nem olvasod el, ez csak egy kedves jótanács volt, rá se ránts!

BiG74 Bodri 2018.12.05. 12:54:09

@koala kóla:
Soros rossssz, soros rosssz, soros rossssz. Pénz jó, pénz jó.
Soros tetű, egy csomó pénze van, de nem ad belőle nekem. Soros rosssssz, nagyon rosssssz.

kifordított nagyanyó 2018.12.05. 13:10:01

Soros olyan,mint az EU.
A pénze jó de más nem kell tőle.
Ugye viki?

2018.12.05. 14:06:55

Bár pofátlanok, azért van bennük félsz.

Éhesló 2018.12.05. 14:10:26

@ulpius66: most nem tudják miért tüncikézzenek, hiszen a CEU úgy ment, hogy maradt, miközben a szakszervezetek a rugalmas munkaidőkeret kibővítése ellen is tüncikéznének dec. 7-én.
Szóval majd illesztik a kettőt, így lesznek tán ezren is a kettőn egymás után.

Éhesló 2018.12.05. 14:16:40

@politologus: totál nem érdekel semmilyen cociológus. Tele velük a padlás.
Az érdekel, amit leírtam. Azok tények.
Rekord részvétel a válaszrtásokon.
Rekord bukás a ballibbantak osztódva szaporodó törpéinek.
Rekord 1%-ra jelentkező valóban civil szervezet, virágzó egyházi élet, kisegyházaktól a nagyokig.
Rekord alacsony munkanélküliség, rekord magas munkában álló népesség, emelkedő GDP, emelkedő munkateljesítmény, javuló kereskedelmi mérleg, önfinanszírozáshoz közeli megtakarítások.

Mindez egy erősödő társadalmat mutatnak, melynek politikai aktivitása magasan jobb, mint a nyugati példaképeiteké.

Éhesló 2018.12.05. 14:17:42

@Boar.: ne nyitogasd a pofonládát veres pofával.

Éhesló 2018.12.05. 14:18:20

@Világít a torony: az vagy. Ismerünk. nem kell a bemutatkozásod.

kifordított nagyanyó 2018.12.05. 15:08:34

@Éhesló: Tesó!Ezt olyan szépen megfogalmaztad,hogy ezért bizony tripladupla prémium jár!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.12.05. 15:42:48

Az ellenzéknek van egy csomó hiteles arca, ám abban a pillanatban, hogy fellép, máris beindul ellene a lakájmédia hazug gőzhengere és közpénzből agyagba döngöli. Be is fogom a szám...

Úgyhogy én most Pilátussal
Szólva rögvest kezet mosok,
Ne jöjjenek puskatussal
Rám a karaktergyilkosok.
;-)

kifordított nagyanyó 2018.12.05. 16:05:19

@Frady Endre: Pontosan!
Ezt már én is írtam máshol.

Éhesló 2018.12.05. 16:05:52

@kifordított nagyanyó: ne hazudozz!
Mi nem vagyunk tesók ávóslotyó.

Zsolt Viczai 2018.12.05. 16:10:32

@különvélemény: Majd dolgozol a rabszolgatörvénnyel 40 héten keresztül, túlóra kifizetése nélkül, akkor nézhettek! Nem értettek semmit. Mindent szétloptak, most már, ezt a nép hagyta. A Alkotmányunk érvénytelen, így Parlament is az! 2014 óta! Rekordteljesítmény? Mit nézel Kormánytévét? A német gyárak viszik a prímet a 6000 vállakozás közül. Nem volt indokolt gazdasági szemontból auze melés,a boltzan 900 ft a paprika,a krumli 260 ft a piacon, 50 ft -os tojás, de van 700-ért is, van szar 40 ft -ért. A magyar egy balfasz , aki hagyja, hogy a fejére nőjenek! Párizsban kiverték a balhét! Igaz, ott is régóta érett ez. A cikkel egyetértek maximálisan- Ha azt mondanák, 52 hétből 52-t j kell a dolgozni,a magyar menne szó nélkül, a család nem számit, a gyerek, az már nem is kell, mert idő sincs rá,a nemzésre ,de a szülésre sem!

midnightcoder2 2018.12.05. 16:24:20

@seol: Ma már eléggé vadásszák a munkavállalókat. A MÁV-nál már nem azt hallod, hogy ez a vonat ekkor és ekkor jön, hanem hogy vonatvezetőket, kalauzokat keresünk. De ugyanez van a BKV-nál is a villamos és buszvezetőkkel. A Lidl kijáratánál életnagyságú figura hirdeti hogy milyen fizuval vesznek fel embert. Az építkezések mellett is ott a tábla hogy ki és mit épít, meg azt is hogy melóst keresnek. Azon el lehet filózni hogy mennyire jó hogy kiürül az ország, de az tény hogy ma elég hülye az a munkáltató aki nekiáll szopatni az embereit.

midnightcoder2 2018.12.05. 16:26:50

@Frady Endre: Nincs az a kormány aki téged jobban le tud karaktergyilkolni mint a verseid :-)

morph on dear 2018.12.05. 16:34:39

@Zsolt Viczai: "Majd dolgozol a rabszolgatörvénnyel 40 héten keresztül, túlóra kifizetése nélkül, akkor nézhettek!"

Majd összedől a rendszer ha idő előtt törlesztjük az IMF hitelt!
Jön már az éhséglázadás, közel Magyarország összeomlása!
Kirúgnak az EU-ból a kötelezettségszegési eljárás miatt!
Bóvliba került az ország, ez már a halálspirál!
Nem is csökken az adósság, csak GDP arányosan!

Nem uncsi? :D

kifordított nagyanyó 2018.12.05. 16:41:55

@Éhesló: Bocs de most nem a szokásos nevemen vagyok.De ne értsd félre fideszpatkány!

$pi$ 2018.12.05. 16:44:50

@Exploiter: "Ezek a problémák jogosak, de nem az a megoldás, hogy végtelen ideig túlórázhat mindenki és talán három évente kifizetik."

Megint sikerült félreérteni egy törvényt valamelyik libbant bölcsésznek és telekürtölni vele a világot. Aztán hónapokon keresztül olvasgatjük ugyanazt a hülyeséget olyan emberek által ismételgetve, mint te. Olyan ez, mint amikor egy éven keresztül ment, hogy majd az oroszok mondják meg mennyibe fog kerülni az áram magyarországon.

Nem öreg, nem lehet három évre elhalasztani a fizetést. Hogy a francba tudsz ilyen ostobaságot elhinni?

$pi$ 2018.12.05. 16:49:09

@morph on dear: "Majd összedől a rendszer ha idő előtt törlesztjük az IMF hitelt!"

Eleve úgy kezdődött, hogy ha nem veszünk fel újabb IMF kölcsönt bedől az ország. És ezt az IMF is büszkén hirdette, ami nyilván gáz, mert alkalmas a piac befolyásolására és önbeteljesítő jóslattá válhat.

Aztán volt még a kedvencünk, hogy majd tecsó fogóval simán bejönnek a migránsok, mert a drótot egy perc alatt el lehet vágni. Meg átbújnak alatta. Meg felette. Meg megkerülik. :D

Aztán volt olyan is, hogy a közmunka majd olyan lesz, hogy őrtornyok meg áram a kerítésbe és oda lesznek bezárva a közmunkások közmunkás kápók által felügyelve.

Volt itt pár nagy mondás az elmúlt években... :D

$pi$ 2018.12.05. 16:54:57

@Zsolt Viczai: "A magyar egy balfasz , aki hagyja, hogy a fejére nőjenek! Párizsban kiverték a balhét!"

Amikor a magyarok kiverték a balhét, az 2006-ban volt. Az ellenzék rajongóinak nagy része ma is azon kesereg, hogy miért nem lőttek élessel a "csőcselékre".

Tudod mikor vernék ki a balhét a magyarok? Ha úgy lenne, hogy az mszp meg a dk meg az egész bolsevik banda visszakerül a hatalomba. Szerintem nem várnák meg az emberek, hogy gyurcsány feri beérjen a parlamentbe esküt tenni, meglincselnék az egész bandát jó előre.

Az lenne a jelszó, hogy "volt gázáremelés, és akkor volt gázáremelés, nem, nem volt gázáremelés". :D

$pi$ 2018.12.05. 16:56:52

@kifordított nagyanyó: "Mi van,ma téged küldtek?"

Nem, a feleségedet, de elbótoltuk vele, megcsinálok neki egy fél műszakot.

kifordított nagyanyó 2018.12.05. 17:09:16

@$pi$: Látom ma valaki más van ügyeletben a te neved alatt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.12.05. 17:17:21

@midnightcoder2: :)))
Szerinted engem a lírám
Feketelistára ír ám?

Éhesló 2018.12.05. 17:46:16

@kifordított nagyanyó: szerintem nem valamiféle privilégiumotok a trágárkodás te szerencsétlen hülye.
Mosdó = törölköző.

Ezért kölcsönösségi alapon tiszta szívemből kívánhatom neked te tetves ávóslotyó, hogy a világra szart fattyad basszon szájba a ravatalodon, de minél hamarabb a rablógyilkos ávós bandád nagyobb dicsőségére.

kifordított nagyanyó 2018.12.05. 18:07:36

@Éhesló: Pedig szerintem pont téged még nem is kültelek el a retkes telibebaszott kurva anyádba.

Világít a torony 2018.12.05. 18:10:15

@Éhesló: Ostoba maradék. Ilyennel már a dedósok sem próbálkoznak!

Éhesló 2018.12.05. 18:42:47

@Világít a torony: szerintem az az ostoba, aki érvtelenül személyeskedik.
Pont, mint te.
Másodjára is.
Húzz a kurva anyádba!

Éhesló 2018.12.05. 18:43:18

@kifordított nagyanyó: szerintem nem valamiféle privilégiumotok a trágárkodás te szerencsétlen hülye.
Mosdó = törölköző.

Ezért kölcsönösségi alapon tiszta szívemből kívánhatom neked te tetves ávóslotyó, hogy a világra szart fattyad basszon szájba a ravatalodon, de minél hamarabb a rablógyilkos ávós bandád nagyobb dicsőségére.

BiG74 Bodri 2018.12.05. 19:43:00

@$pi$:
Mesélj meddig lehet akkor elhúzni a túlóra kifizetését?

Zsolt Viczai 2018.12.05. 20:09:45

@Brix: Azért vesznek fel kölcsönt karácsonyra az emberek! ! Baromarcú Tájékozatlan idióták, akik ezeket leírják, jól él a nép

BiG74 Bodri 2018.12.05. 20:12:00

Ó szegény elárvult ellenzék! Nesztek megint egy aljas húzás:

index.hu/gazdasag/2018/12/05/nemzetstrategiai_jelentoseguve_minositette_a_kormany_a_fideszes_mediabirodalmat/

De azért lehet nyugodtan meditálni, és meghatározni, hogy melyik politikai tiszta vonalat, ki miért meg hogyan képviseli, esetleg le is nézni ezért.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.05. 22:31:49

@midnightcoder2: "alójában arról van szó, hogy van egy cég aki nem tud elég embert felvenni mert nincs."

na, faszfejkém, bevándorlókat kéne befogadni, te idióta náci, nem a magyarokat kiszipolyozni!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.05. 22:32:59

@koala kóla: levonod belőle az inflációt, és kiderül, hogy a kurva anyád se fejlődött.

Világít a torony 2018.12.06. 00:08:26

@Éhesló: Nem pusztán ostoba jószág vagy, de primitív tahó is, mint egy egy átlagos fideszes agyhalott.
Na jó, te mégis csak átlag alatti vagy, hozzád képest még a halott agy is egy mentális erőmű.

Exploiter 2018.12.06. 07:17:48

@$pi$:

"A tervezett változás lényege, hogy amennyiben erről kollektív szerződésben megállapodnak a felek, és objektív, műszaki vagy munkaszervezési okok is indokolják, akkor a munkaidőkeret tartama akár harminchat hónap is lehet. (Mt. 94. §)"

Adópraxis

Én értem, hogy nem ez az általános, de ez miért is jó a munkavállalónak?

Amúgy a megoldás k egyszerű, persze, dolgozzon mindenki, annyit, amennyit akar. Csak ha tényleg az az ok, hogy nincs ember, akkor legyen alapból 100% plusz pénz, úgy már lehet, hogy megéri felvenni mást is a cégnek, ugye, ösztönözzük a bővülést. Aztán 100 óra után 150%. 200 óra után 200%. 300 után 300%.

A munkaidőt csökkenteni kéne, nem növelni, az pörgeti a gazdaságot, ha a csóró el is tudja költeni a pénzt, amit megkeres.

Éhesló 2018.12.06. 08:28:28

@Világít a torony: szerintem az az ostoba, a bunkó, aki érvtelenül személyeskedik. 
Pont, mint te.
Harmadjára is.
Húzz a kurva anyádba!

Világít a torony 2018.12.06. 14:16:40

@Éhesló: Buta és otromba tahó! Az agyatlanság azon a szintjén vegetálsz, ahol az érvek nem játszanak szerepet. Aztán meg, én nem húzlak sehova, és a szülőddel tartott kapcsolatod sem érdekel.

Éhesló 2018.12.06. 18:43:54

@Világít a torony: szerintem az az ostoba, a bunkó, tahó, aki érvtelenül személyeskedik. 
Pont, mint te.
Negyedjére is.
Húzz a kurva anyádba!

Világít a torony 2018.12.06. 20:11:22

@Éhesló: Agyatlan tahó! Már írtam, nem húzlak sehova, főleg nem anyámhoz. Pedig megérdemelnéd a 3 m magas földet az agyatlan fejed fölé.

Éhesló 2018.12.06. 21:40:59

@Világít a torony: szerintem az az ostoba, a bunkó, agyatlsn tahó, aki érvtelenül személyeskedik. 
Pont, mint te.
Ötödjére is.
Húzz a tetves kurva anyádba!

Világít a torony 2018.12.07. 02:47:30

@Éhesló: Ennyire tahó és agyatlan vagy, hogy nem érted? Egy férget nem húzok sehova. Még bottal se piszkálnálak meg. Meg is látszik, hogy csúzlival etetett a jó anyád.

Éhesló 2018.12.07. 02:52:27

@Világít a torony: szerintem az az ostoba, a bunkó, agyatlan tahó, aki érvtelenül személyeskedik. 
Pont, mint te.
Hatodjára is.
Húzz a tetves kurva anyádba!

Világít a torony 2018.12.07. 05:04:25

@Éhesló: Még most sem érted, hogy egy agyatlan férget nem húzok sehova?

Éhesló 2018.12.07. 07:22:32

@Éhesló: szerintem az az ostoba, a bunkó, agyatlan tahó, féreg, aki érvtelenül személyeskedik. 
Pont, mint te.
Hetedjére is.
Húzz a tetves kurva anyádba!
süti beállítások módosítása