Felsőfokú ponyvafilozófia

Bumeráng

Bumeráng

Milyen a magyar baloldali?

2018. november 19. - A te embered

Válasz a Forradalmi Forrás, A baloldal helyzete Magyarországon című írására, valamint továbbgondolása az olvasottaknak.

A magyar baloldali lusta, mint a bűn, érkezik a kijelentés a vádpontok egyikeként a Forradalmi Forrástól. Nos, a baloldal helyzetének elemzését már csak a tartalmi kritériumok miatt sem akarom teljes kőrűen megtenni, ugyanakkor ezt a fajta lustaságot a teljes igazság megtalálásához én egy meglehetősen erős kétségbeesettséggel is párosítanám, ami a 2010-es fülkeforradalom által kormányra került, végeláthatatlan hatalommal bíró csoportosulás leváltásának esélytelensége miatt alakulhatott ki. A magyar baloldali azért várja a sült galambot a szájába, a mozgalmat/pártot, ami mögé egész egyszerűen csak oda kell állni, ha máshogy nem is, egy X formájában, mert minden lehetséges módot, esélyt megpróbált már arra, hogy alulról szerveződő, demokratikus módokon megtörje nemcsak a Fideszt, de a '90 óta ismert, látott bűzös, demokráciára csak ritkán hasonlító rendszert is. *1 (Erről értekezek itt és itt). Végezetül tényleg nem marad semmije, mint Facebookon eseményeket szervezni az éppen aktuális belpolitikai botrány miatt, ahova kimegy jó esetben ezer-kétezer ember, feltűnik pár, a választások óta teljes morális szakadékba került ellenzéki politikus, majd mindennek a vége, hogy megunják és hazamennek, ahogy ezt egy nagyon okos ember egyszer megmondta.

*1 Lásd azon, mára a kormánypárt őfelsége ellenzékeként működő pártot, mint az LMP: újbaloldali, kapitalistakritikus, globkrit, egy őszinte és zöld kezdeményezés volt 2010 előtt. Mára a semmivé lett.

A Forradalmi Forrás felrója a baloldali embereknek, hogy nem tudnak létrehozni a fogyasztói társadalom nyomása alól felmentő közösségeket. A szomorú valóság - és egyben igazság - az, hogy a mai baloldali pont úgy nem gondol semmit a fogyasztói társadalomról vagy a kapitalizmus megregulázásáról, mint a jobboldali a hagyományőrzésről, a konzervativizmusról. A XXI. századi politika, ahogy a világ számtalan pontján földrésztől, mindentől függetlenül, teljesen szembehelyezkedik minden korszakkal, amelyeket eddig írásos vagy látott formában tapasztaltunk. Amíg a XX. század mozgatórugója a politikában kétségkívül az volt, hogy emberek gondoltak valamit a világról, egymásról, a közösségről, ahol és amelyben éltek függetlenül attól, hogy az hány emberéletet követelt, addig napjainkban a politika egy showműsor lett, ahol nem számít se a gondolat, se az ideológia. Mivel Magyarország politikai elitje ehhez kiválóan tudott alkalmazkodni és a komplett társadalmat erre a szintre zülleszteni, szerintem érdemesebb tágabb perspektívába helyezni a baloldalnál azt, hogy miért nem folytatnak érdemi diskurzust az ideológiájukból következő társadalmi célokról, problémákról.

A magyar baloldali - ahogy azt a Forradalmi Forrás írja - tényleg nem mer hibázni. Mert már annyiszor hibázott a történelem során. Ezt ők is pontosan tudják. Sosem volt bátorságuk szembenézni a Kádár-rendszer gyilkos paternalizmusával, a Rákosi-rezsim vérességével, a Tanácsköztársaság halva született, káros ötletével és így tovább azokkal a történelmi eseményekkel, amelyeket mindig a szemére hánynak. A magyar baloldali túlságosan meghunyászkodó ahhoz, hogy végérvényesen tisztázza: mi nem ezt akarjuk. Akik ezt tették, véres diktátorok és azok kiszolgálói voltak, de a baloldal, amit mi képviselünk, nem ezt jelenti. 

bal.png

A magyar baloldali nagy bűneihez az eredeti írással egyetértésben állok azt illetően, milyen észveszejtő naivitással gondol az ellenzékre: megígérték '14-ben, megígérték idén és tudjuk, jövőre is megígérik, a baloldali pedig - jobb híján - elfogadja a kormánypárt által diktált feltételeket és szavazatával, amit a Fidesz által bekebelezett ellenzéki pártokra ad, legitimizálja a kormányzó hatalmat. Az ellenzék cselekvőképességét és önálló gondolatait tökéletesen megmutatja a választások utáni néhány nagyobb tüntetés, ahol igenis elég ember összegyűlt ahhoz, hogy abból egy új, alternatívát nyújtó mozgalom tudjon kinőni, ehelyett demagóg lózungokat kiabáltak, új választásokat követeltek, majd ahogy lenni szokott, ez is a feledésbe merült. Egy igazi baloldali pont olyan ellentétben kell hogy legyen az állítólagosan ellenzéki pártokkal, mint amilyen ellentétben van a Fidesszel.

Visszakapcsolódva a néhány bekezdéssel korábban ismertetett álláspontomra, miszerint az ideológiák, gondolatok nélküli világ időszakát éljük, ez hatványozottan igaz 2018 Magyarországának társadalmára, amely annak alapján szavaz, hogy melyik párt ad Erzsébet-utalványt, 13. havi nyugdíjat meg segélyt, miközben a "kiválasztott" pártjának ideológiai előzményeiről semmit nem tud. Vajon hány olyan MSZP-szavazót találunk, aki ismeri és tisztában van az ideológia régi megtestesítőivel, netán aki el is sajátította ezen gondolkodók, filozófusok műveit? Egybites társadalmunk eljutott arra a pontra, hogy a gazdasági adatokon, a GDP-növekedésen és a szimbolikus eseményeken, szoboravatásokon és beszédeken kívül semmi másra nincs szüksége. Nincs kedve bővebb ismereteket szerezni ha másért nem, elméje pallérozásáért XY írótól, mert haszontalannak tartja. Inkább megnézi, melyiken adják a Való Világot. Ezen folyamatot tényleg nem érdemes csak a baloldaliak nyakába varrni, mert többségünkre, legyen bármilyen világnézetünk is, igaz. Nagyon úgy tűnik, nincs szükségünk azokra a kulturális, filozófiai vagy politikai alapokra, amiket megteremtettek nekünk. Itt nem arról van szó, hogy egyöntetűen éljenezni kell Marx, Engels, Fukuyama vagy Hayek írásait: dehogy. Elég lenne ismerni. (Az persze már más kérdés, hogy az elsajátított ismereteket a szavazópolgár nem tudja hasznosítani olyan fontos döntések során, mint a választások, hiszen a magyar politikai paletta pártjai semmiben nem hisznek és semmit nem gondolnak).

22_large.jpg

Ha a magyar baloldali szeretne is olvasni, nem mer, mert egyből amiatt kezd rettegni, hogy Lukács György, Szabó Ervin vagy Karl Marx írásaitól kommunista lenne. Tudjuk, hogy ebben az országban a Mein Kampf vagy a Kommunista Kiáltvány véletlenül sem az olvasó irodalom- vagy történelemtudományi ismereteinek bővítéséből, csak és kizárólag kommunista/náci mivoltából kerülhetett a kezébe. Megálljt kell parancsolnunk ennek a gondolkodásmódnak még addig, amíg nem lesz túl késő. A világ társadalma fél attól, hogy tudást, ismeretet szerezzen, helyette szigorúan a lokális szférájára gondol, egyetlen célja pedig, hogy kivédje az azt ért támadásokat.

A magyar baloldali minden kapcsolatát elvesztette alapvető célközönségével, a munkássággal. A rendszer és a politikai folyamatok teljes meg nem értését mutatja, amikor baloldaliak arról beszélnek, hogy a Fidesz 2010 óta teljesen szétverte a szakszervezeteket, munkásközösségeket, ezáltal így ők is átpártoltak hozzájuk. Aki ismeri a valós helyzetet, tudja, hogy a munkásság és a magyar baloldal távolodása, mi több, kapcsolatának teljes megszűnése koránt sem 2010-ben kezdődött, még ha igaz is az, hogy a Fidesz egy olyan kiszolgáltatott viszonyt teremtett, amely viszony egyetlen kétkezi munkásnak sem engedi meg, hogy egzisztenciális alapokat teremtsen: a hatalom számára jóval biztonságosabb, ha hónapról hónapra, napról napra él.

Miért is lenne egy munkás, a proletariátus XXI. századi megfelelője napjaink Magyarországán baloldali? Csak a régmúltból itt maradt tévhit, szoci romantika, hogy az MSZP vagy más magyar baloldali alakulatok a rendszerváltás óta valaha is az elesettek segítését tűzték ki célul, így pedig az sem meglepő, hogy a gyakran nincstelenségben, minimálbéren vagy ténylegesen pénz nélkül tengődő emberek százezrei szavaznak inkább arra, aki többet ígér nekik. 

Végezetül: mi marad a baloldalnak? A nagy büdös semmi, ha nem kezd magával valamit. A Forradalmi Forrás egy kommunista közösséghez való csatlakozásra buzdít. Én nem teszem ezt, mindössze arra kérem társadalmunk maradék gondolkodni képes és akaró csoportját, hogy nagyon sürgősen vegye észre a problémák súlyosságát és a fotelforradalmárság szánalmasságát. Kimondani, cselekedni. Legalább ezt tegyék meg.

2018. 11 18.

E-mail cím: bumerangblog19(kukac)gmail(pont)com

A bejegyzés trackback címe:

https://bumerang19.blog.hu/api/trackback/id/tr1214379588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.20. 05:13:53

A magyar baloldal nem rendszerkritikus, hanem rendszerhű, s mindig a hatalmasokat védte a néppel szemben. Ezért a valóságban nem is baloldal.

laci_52 2018.11.20. 15:05:28

A magyar baloldal ott tévesztett utat, amikor elfogadta a liberalizmust és a globalizmust.

Az utolsó igazi magyar baloldali mozgalom az 1890-es évektől a kommunista hatalomátvételig működő Szociáldemokrata Párt volt. Ez a párt még valóban a munkások helyzetének javításáért harcolt. Nem véletlen, hogy ez a párt a rendszerváltás után nem születhetett újjá.

Minden ballib bérretteg 2018.11.20. 15:08:29

Magyarországon nincs baloldal. Van néhány Soros csecsén csüngő fizetett civil, néhány értelmiségi akiket meggyőztek, és szintán függnek a klientúrától, és pár százezren azok akiket ezeknek sikerült meggyőzni.

És vannak az őskomcsik, akik MSZP és DK néven, próbálják a baloldaliságot képviselni, és kb ugyanannyi értelmiségivel, ugyannnyi embert sikerül meggyőzniük.

Na most ez a két tábor kétségbeesve fog össze választások alatt, és konstatálja hogy nem sikerült több embert meghülyteniük, és azt is tudomásul veszik, hogy utálják egymást mint a szart.
Gyurcsány ebben a konfliktusban otthonosan mozog, és darabol mindenkit apró cafatokra, és tántorítja el a potenciális és kiválszott céltömegeket, akiket meggyőzhetőnek gondolnak mindketten.

Magyarországon jobboldali és nacionalista többség van.
Ezek egy jelentős része (majdnem a fele) utálja ugyan a Fideszt, de bármikor leszavaznak bárkire, ha szorul a hurok és az elkúrók és Soros bérencek visszatérése fenyegeti az országot.

Nagyon helyesen.

Sir Galahad 2018.11.20. 16:01:48

Nem magyar, hanem világjelenség, hogy a baloldal feladta a munkások képviseletét, helyette elnyomottnak vélt vagy beállított kisebbségeket pártolnak, közben a nagytőkések barátai. Ebből így nem lesz semmi.

Sir Galahad 2018.11.20. 16:23:48

@maxval balcán bircaman: Ok, minden alól lehet egy-két kivételt találni, de alapvetően így van.

dare 2018.11.20. 16:37:29

"Miért is lenne egy munkás, a proletariátus XXI. századi megfelelője napjaink Magyarországán baloldali? Csak a régmúltból itt maradt tévhit, szoci romantika, hogy az MSZP vagy más magyar baloldali alakulatok a rendszerváltás óta valaha is az elesettek segítését tűzték ki célul"

Ez a lényeg, hogy a 21-ik században az emberek többségének a véleményét senki se figyeli.
Az Mszp is inkább képviselte a multinacionális és a transznacionális vállalatokat és tőkét, mint inkább az emberek kérdéseivel foglalkozott volna.
Az itt élő emberek (de nem csak itt, az egész világon) 70-80%-a retteg a jövőtől (jogosan).
Látják a folyamatokat, érzik a bőrükön, és nem kapnak megnyugtató választ az olyan kérdésekre pl, hogy mi lesz velünk, mi lesz a gyerekeimmel, az unokáimmal, beprogramozott droidként vagy bérrabszolgaként kell leélni az életüket, semmi boldogság, öröm nem marad számukra az életben, csak annyi hogy próbálnak megfelelni a multinacionális tőke által lefektetett szabályrendszereknek.

Újra aktuális a sláger, csak egy tégla a falban...
youtu.be/YR5ApYxkU-U
Megint le kell bontani ezt a falat, de az biztos nem a szélsőbal és a szélsőjobb (pláne nem ezek a neoliberálisok) fogja ezt megtenni, hanem a mérhetetlenül nagy passzívok táborának kell, ha lesz erejük hozzá egyáltalán, azért ne felejtsük el a kínaiak már pontrendszerrel dolgoznak, el se tudom képzelni egy ilyen rendszerben hogyan lehet hangot adni kormánykritikus hangoknak.

Sorra buknak meg az eszmék, és aláhúzom azt, hogy ne kergessünk összeesküvés elméleteket, de azt azért nehéz nem észrevenni, hogy minden rendszer előbb-utóbb a tömegek szabályozására kezd berendezkedni.
Már Hitler is jósolgatott valami hasonlót 100 éve a börtön magányában, valahogy mindig sikerül egy jó eszmét úgy átdeformálni (humanizmus, marxizmus..stb), hogy a megalkotója erősen pislogna ha látná, mennyire sikerült elsajátítani azt miről is beszélt.
Minden eszmét sikerült eltorzítani, már nem mondhatja magát valaki baloldalinak, liberálisnak, jobboldalinak, zöldnek, vagy ezeken belül és kívül több száz leágazásainak se lehet teljes mellszélességgel a követője, mert minden rendszer hozzá lett torzítva idővel a kizsákmányoláshoz.
Csak egy tégla a falban.
Megbecsült tégla, gondolják sokan.
Az igazság viszont az, hogy a valóságban csak jól megfizetett bohóc a "szerencsésebb" része, a másik része aki még támogat elnyomásra épülő rendszereket, azok pedig a tipikus nekem most jó, kit érdekel mi lesz 20 vagy 30 év múlva mentalitású emberek, akik a gyerekeiket már eleve téglának szánják a falhoz.

Légy aktív részese a 21-ik századnak, ahol annyi megbecsülést és figyelmet szerezhetsz vagy harcolhatsz ki magadnak, mint egy nyomorult téglának sikerül azt a falban.
Zsebrevágott minket a történelem:youtu.be/xnQEia8B6cs

Nincs közöttünk csicska 2018.11.20. 16:51:39

mi a tokom az a Forradalmi Forras?

szepipiktor 2018.11.20. 17:14:19

Jaj, miért kell ezt napi szinten?
Most majd minden ellenzéki oldalon lévő elkezdi a magyarázkodást?
Magyarországon soha nem volt meghatározó a baloldal, a szocdemeknek volt egy jobb időszakuk csupán. (Vajon Kéthly Annáról miért is nem emlékezett meg egyetlen ellenzéki blogger sem...?)
De őket a szovjet bérenc hazaárulók kicsinálták és utána kizárólag a kollaboráns "baloldaliak" léteztek.
A pár valódi balos a szegedi csillagban ült, aztán átdobták a moszkovitákat...
A gengszeterváltás idején az újra induló szocdemeket lőtték ki elsőnek, azzal az önjelölt nővel meg a tuttnerrel vagy kicsodával próbálkozókat.
Ma a magukat balodalinak nevezők 99,999%-ban a rákosi és kádári túlélők, a volt kiszesek és akarrieristák.
Közük sincs a baloldalisághoz, valóban a neoliberális és a gazdasági liberális vonal kiszolgálói, azaz a PÉNZ és a HATALOM működteti őket.
Ne vicceljünk máűr azzal, hogy a munkások meg a szegény emberek segítői lennének.
Semmivel sem okoztak több kárt a nemzetnek, mint a mdf vagy a fidesz rezsimek.
Már az ország kiárusítását és a németh-kormány kezdte, majd összeszűrték a levet a jöttében mentés múzeumigazgató bm-s garnitúrájával és közösen loptak tovább.
.
A témában kéretik elolvasni a mai Index címlapján található TGM interjút!
Abban mindenre megtalálható a HITELES magyarázat.
Gondolom, most az összes balos és neoliberális blogger habzó szájjal keresi a visszacsapás lehetőségét, de ugye Gazsi kicsit nagy falat a mai mikroközösségi hangadók számára.

nemecsekerno_007 2018.11.20. 17:19:47

A magyar bal/liberális oldal poszt-kádári eredetű. Lásd.: Apám bolgár volt.
Nem értik mi volt a gond a Kádár-rendszerrel és a felülről vezételt rendszerváltással. Nekik ez sikertörténet.

szepipiktor 2018.11.20. 17:21:54

@dare: Köszönöm!
Ezt ugatom már több mint egy éve és sajnos minden jóslatom beigazolódott...
A szocik és a dk a gazdasági liberálisok táborába sorolhatók, jó példa erre, hogy full gazdag vállalkozók, mint a libás bajnai vagy a kiszes gyujcsány mondja magának baloldalinak...!!!
És igen, ma a legnagyobb veszélt nem a két szélső oldal jelenti a hazánkra és valójában a világra, hanem a bolsevik alapú neoliberális aktivista mikroközösségek, ezért írtam a mai TGM interjút is, Gazsi is pontosan erre világít rá!
Az aktivista mozgalmak valójában marxsita alapú bolsevikok, akiket nemzetközi oldalról fizetnek támogatnak, az összes ország felett lebegve akarják a kollektivista kommunizmus ráerőltetni a világra.
Érdemes megnézni a momentum "programját" vagy a kamu civil szervezetek tevékenységét.
Egyik sem foglalkozik az ország dolgaival, kizárólag a Facebookon vagy más csatornákon érkező parancsokat hajtják végre.
Sajnos idáig jutottunk, gyakorlatilag a szakadék szélén állunk, az egyik rothadó hidacska az orbáni diktatúra, a másik a bolsevik alapú neoliberalizmus. Mindkettő le fog szakadni, kérdés, hogy megéljük e a halálunk idejét...

dare 2018.11.20. 17:34:13

@szepipiktor: Én is olvastam a TGM interjút, ez nagyon éles volt most tőle.
Sokszor bolyong feleslegesen a marxizmus útvesztőiben, de most nagyon kiszólt onnan.
Nekem is tetszett.

midnightcoder2 2018.11.20. 18:58:55

"Akik ezt tették, véres diktátorok és azok kiszolgálói voltak, de a baloldal, amit mi képviselünk, nem ezt jelenti."
A baloldal mindenképp azt jelenti. A különbség Észak-Korea és svédország között csak annyi, hogy a svédeknek van pénzük mézet kenni a madzagra, igy nem kellenek haláltáborok a baloldali eszmék érvényre juttatásához. De ahol nincs ennyi erőforrás, ott előbb-utóbb kimutatja a foga fehérjét a baloldal.

"vajon hány olyan MSZP-szavazót találunk, aki ismeri és tisztában van az ideológia régi megtestesítőivel, netán aki el is sajátította ezen gondolkodók, filozófusok műveit?"
Mert Rákosi pajtás elvtárs verőlegényei képzett filozófusok voltak... Másrészt, a baloldalnak pont az a problémája, hogy a régi gondolkodók, filozófusok dogmáit ismételgetik - igaz, mára tartalom nélkül - miközben a világ elhúzott mellettük. Ezek a gondolatok nagyon időszerűek voltak az ipari forradalom világában, de mára már kb. szart sem érnek.

"Egybites társadalmunk eljutott arra a pontra, hogy a gazdasági adatokon, a GDP-növekedésen és a szimbolikus eseményeken, szoboravatásokon és beszédeken kívül semmi másra nincs szüksége."
Na ja. Az istenadta nép mára nem igazán hatódik meg, amikor az elvtársak elmondják hogy majd eljön a szocializmus és akkor nagyon jó lesz. Addig már csak pár tízmillió sötétben bujkáló ellenforradalmárt kell csak kivégezni.

"Aki ismeri a valós helyzetet, tudja, hogy a munkásság és a magyar baloldal távolodása, mi több, kapcsolatának teljes megszűnése koránt sem 2010-ben kezdődött, még ha igaz is az, hogy a Fidesz egy olyan kiszolgáltatott viszonyt teremtett, amely viszony egyetlen kétkezi munkásnak sem engedi meg, hogy egzisztenciális alapokat teremtsen: a hatalom számára jóval biztonságosabb, ha hónapról hónapra, napról napra él."

Aki ismeri a valós helyzetet az tudja, hogy ez pont nem igaz. Pontosabban pont annyira igaz, mind bármikor máskor. Az átlagpolgár a Kádár-rendszerben is egyik napról a másikra élt, mármint abban az értelemben, hogy kevesen engedhették meg maguknak, hogy mondjuk fél évig ne dolgozzanak. A mélypont pedig a gengszterváltás utáni két ciklus volt. Ma max. a szabolcsba lehúzódott, generációk óta segélyből és lopásból élő lumpenproli helyzete nem javult érdemben, de őt a munkásosztályba sorolni kb. olyan, mint a süketnémát a zenészek közé.

"Miért is lenne egy munkás, a proletariátus XXI. századi megfelelője napjaink Magyarországán baloldali?"
Jogos kérdés, amikor azt látja hogy az úgynevezett baloldal az ő érdekei ellenében a lumpen elemek, a féktelenül szaporodó afrikaiak, arabok érdekeit képviseli. Õ az, aki naponta együtt utazik a villamoson a fél éve nem mosdott, kukázó hajléktalannal, az ő gyereke jár a 30 éve lerohadt iskolákba összezárva a fiatalkorú bűnözőkkel a szent deszegregáció nevében, miközben a derék baloldali politikust a sofőrje viszi be a melóhelyére, de előtte még kiteszik a gyereket a magániskolában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.20. 19:14:43

@Sir Galahad:

"Nem magyar, hanem világjelenség, hogy a baloldal feladta a munkások képviseletét, helyette elnyomottnak vélt vagy beállított kisebbségeket pártolnak, közben a nagytőkések barátai."

Nagyon pontos és igaz megállapítás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.20. 19:24:56

@dare:

TGM nagyjából mindent és mindennek az ellenkezőjét is leírta már. Nem tudok sok hitelt adni a szavainak. Van pár helyes meglátása, de eltorzítja a látását a diktatúra folytonos vizionálása.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.20. 19:28:47

"A nyugati egyetemekről hatalmas mennyiségben térnek haza a marxisták, ezt jól látja a Magyar Idők. Teljesen igazuk van, ma Nyugatról nem liberálisok térnek haza, hanem baloldaliak, sőt: marxisták, huhú."

TGM-nek már rég elment a józan esze.

dare 2018.11.20. 19:46:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen ezek az útvesztők azok, amikkel néha olyan dolgokat vizionál, amik támadhatóvá teszik a véleményét általában, és nehezen befogadható lesz sok ember számára.
Sose így nézek egy interjút vagy írást, azt keresem mi az amivel egyetértek, és nem azt, mi az ami még távolabb tud taszítani tőle.
Ha a másik véglet Bayernek van agymenése, azok közül is ki tudom szemezgetni azt, amivel egyetértek.
Ez az interjúja TGM-nek pedig jó, csak nyer vele az aki elolvassa.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.11.20. 20:00:40

A "baloldal" mára elfelejtette, hogy egy pártnak az embereket kellene összefognia és képviselnie. Az szemlátomást nem működik, hogy a pártfunkcik kitalálnak valami elveket és célokat, majd megpróbálják ráerőszakolni azokat a tömegre. És aztán meg vannak sértődve, és persze a csúnya elnyomó népbutító kormányt okolják azért, ha a tömegnek valamiért nem jön be az ideológiájuk. Például mert elegük van a liberális mesékből, volt rá idő, hogy bizonyítsa az életképességét, ezzel ellentétben a kezdetektől fogva mi szopunk. A globális izének mára kiderültek a hibái, és a rohadt nagy szabadságra nincs akkora igény, mint amennyit gerjeszteni próbálnak bennünk a mindennapos uszító hírekkel. A szegénység is viszonylagos, és elég sok embernek jut azért erre-arra, ettől itt nem lesz "kormányváltó hangulat". Szóval a baloldal egy saját (vagy megfizetett) ábrándot próbál elterjeszteni, és az eredmények bizonyítják, hogy az erőlködés fölösleges. Amíg nem kezdenek foglalkozni a tízezer elvarázsolt liberánson kívül mások igényeivel is, addig nem lesznek sehol. Persze a naponta megjelentetett hőbörgésből elég fizetést kapnak ahhoz, hogy így ellegyenek még egy darabig.

Ma Baker 2018.11.21. 11:16:49

"A magyar baloldali azért várja a sült galambot a szájába, a mozgalmat/pártot, ami mögé egész egyszerűen csak oda kell állni, ha máshogy nem is, egy X formájában, mert minden lehetséges módot, esélyt megpróbált már arra, hogy alulról szerveződő, demokratikus módokon megtörje nemcsak a Fideszt, de a '90 óta ismert, látott bűzös, demokráciára csak ritkán hasonlító rendszert is."

Tehát semmit nem csinált, csak gittegyleteket, miközben a 90 óta ismert bűzös demokráciát pedig ő maga testesíti meg.
süti beállítások módosítása