Felsőfokú ponyvafilozófia

Bumeráng

Bumeráng

Miért tart itt a magyar politika?

2018. május 11. - A te embered

Azokat a politikánkat és társadalmunkat egyaránt nagy dózisban mérgező dolgokat szedtem össze, amiknek eltűnése egy realista fejében talán nem is lehetséges opció a következő évtizedekben, de ha nem írjuk meg és nem diagnosztizáljuk ezeket az eseteket, akkor megoldás sem fog születni. 

Az önkritika hiánya. Az idő a bizonyítéka, hogy ezer meg egy alkalommal lehet papolni a politikusok bálvánnyá állításának ostobaságáról vagy a "csak az én oldalamnak van igaza"-elvről, de amíg a Fidesz-szavazó csak Gyurcsány kezét látja matatni a zsírosbödönben, az ellenzéki meg Orbánét, addig világos, hogy a kritikus gondolkozás fogalma nem jutott el a szélesebb rétegekhez a magyar politikai események és szereplők értékelésekor. Magabiztosan támogatni egy általunk nagyra tartott eszmét nem bűn, sőt, éppen hogy jó, ugyanakkor ezen ideológiák és az azt képviselő politikusok tévedhetetlenségében hinni nemcsak buta, de káros dolog is. A magyar politika vitathatatlanul egy rakat olyan embert kitermelt szélbaltól széljobbig az egész nagy kört bezáróan, hogy egyetlen szubkultúra vagy politikai alakulat se legyen feddhetetlen: hát akkor kritizáljuk! Ha egy szemernyi bírálatunk sincsen azokkal a honatyákkal, honanyákkal szemben, akikről történetesen úgy érezzük, hogy mi a érdekeinket képviselik, miközben a velünk ellentétes véleményt formálókról kapásból egy tucat korrupciós ügy vagy hazugság az eszünkbe jut, az egy hatalmas probléma, ami ellen egy felelős állampolgárnak igenis tennie kell.

Safe-space mindenhol. Ha megtehetjük, hogy a velünk egy állásponton levő emberekkel együtt dicsérhetjük a fellegekig a saját nézeteinket, miközben pocskondiázhatunk másokat, akkor felmerül a kérdés, hogy kinek van szüksége vitára meg érvek ütköztetésére? A balliberálisoktól kezdve a jobbikosig, fideszesekig minden kisebb-nagyobb csoportosulás megtalálta a maga helyét, legyen az egy szervezet vagy egy sima facebook-csoport, ahol nem kell elviselnie, hogy a szemére hányják az általa támogatott párt vagy rendszer hibáit, hiszen itt mindenki barát, mindenki "elvtárs" és nem kell azt bizonygatni, hogy Gyurcsány nem lopott/Orbán nem lopott/ stb... A véleményeket védőburokba tartás előterjedésében viszont az internet és a különböző kommunikációra szolgáló közösségi oldalak is nagyban segédkeztek, melyek használata során a megrögzött rajongó biztos lehet, hogy egyetlen Gyurcsányt éltető oldat sem fognak a pofájába vágni, ha előtte belájkolt tíz fideszest, és persze így fordítva. Bár a legnagyobb gépezet, a Facebook minden kisnyugdíjastól megkapja, miután az nem találja a hozzászólások között az el se küldött vagy véletlenül kitörölt kommentjét, hogy véleményterrorban tart mindenkit, ami viszont igaz is, csak nem abban a formában, ahogy azt értik: a véleményterror azon formáját alkalmazza, ami lehetőséget sem teremt arra, hogy oldalak, nézetek és emberek találkozzanak egymással. Amíg ezen nem változtatunk - és ez persze globális probléma - addig a XXI. századi politizálás nem fog érdemben javulni.

Az utcai politizálás illúziója. Az ellenzék számára csúfos áprilisi választások után azzal járták be reggeltől estig a közéleti műsorokat, hogy tanultak a bukásból és a politizálás most már az utcán folytatódik. De mit is jelent ez? Tüntetéseket? Ha igen, akkor arról hamar megbizonyosodhattunk, hogy az eddigi, teljesen céltalanul a színpadon kóborgó felszólalókkal nem fog menni, akik érthetően elkeseredettek, de az eredmény megértésének azon pontjára már nem jutottak el, hogy ne mondjanak olyanokat, hogy "új választásokat!!!!!!!". Azt is láthattuk, hogy a tüntetés maga semmit nem ér, ha arra egy délutáni programként gondolunk és lefekvéskor majd azzal hitegetjük magunkat, hogy Orbán és bandája biztos berezelt ettől. Nemrég éppen Örményország csúfolt meg bennünket demokráciából: a nép érthető, világos célt fogalmazott meg és demokratikus keretek között kényszerítette arra a hatalmat, hogy lemondjon. Egy volt miniszterelnök azt mondta a tüntetőkre, hogy majd megunják, hazamennek, és milyen igaza volt: tényleg ez történt. Ha tüntetni akarunk és utcára menni, annak először háttérmunkája van, ami elsősorban nem a színpad felállításának módja. 

Mi más van a tüntetésen kívül, amit a politikusok tehetnek? Kiállnak standolni? Láthattuk, hogy nagy sikere volt. Elsősorban azt kellene megértenie az illetékeseknek, hogy amíg egyig párt sem tudja képviselni és határozott módon megfogalmazni a társadalom érdekeit, ergo nincs mivel kimenni standolni, addig teljesen felesleges ugyanazokat a hazug lózungokat mondogatni, amik idén is hatalmas sikert arattak. Kicsit olyan ez, mint az árus, aki hőbörög, hogy nem gazdagodik meg, miközben nincs is semmi eladnivalója.

kep1.jpg

Kép:merce.hu

Jelképes politizálás. Olyan emberek formálják a magyar politikát, akik több évtizede halottak: ez nem jó. Horthykról, Kádárokról szól a pártok kommunikációja, hol a holokausztnak egy szobor, hol Trianonnak, de az ezer százalékig biztos, hogy mindig lesznek olyan múltbeli karakterek és kibeszéletlen tragédiák, amikkel játszi könnyedséggel lehet feszültséget szítani, egyben szavazatokat szerezni. A társadalom pedig igenis fogékony arra, hogy pártpolitikusok hatására azt higgye, hogy neki háborúznia kell valami vagy valaki ellen, miközben nem tudja és nem is akarja megérteni az országban zajló folyamatok valódi hátterét. Zsidózni, nácizni sokkal egyszerűbb.

A szavazók meg nem értése. A szavazók többsége tudja, hogy Mészáros Lőrinc strómanmunkássága által Magyarország leggazdagabb embere lett. A szavazók többsége tudja, hogy a Fidesz-KDNP kormánya nemcsak lop, de hazudik is. A szavazók többsége azt is tudja, hogy ezek a folyamatok nem jók, ugyanakkor az ellenzék és képviselőinek sikerült mégis több százezer olyan embert összeszedniük, akik mindezekkel tisztában vannak és így is a Fideszt látták a legjobb alternatívának. Na ez az, ami a leggyalázatosabb az összes hibájuk közül. Itt nem arról van szó, hogy tétlenül, szó nélkül kellene nézni, ahogy szétlopják az országot: sokkal inkább arról, hogy erre nem lehet politikát építeni. A választó tudomásul vette, megértette, sajnálja, talán még a stadionokat is megköpködi, ha arra jár, de nem ez a fő prioritás. Az állítólag szociáldemokrata MSZP, a zöld LMP, a néppárti(??) Jobbik és a Messiás elnökölte DK sem tudott másról beszélni, aztán meg is lett az eredménye.

Földesúr-jobbágy viszony. A Fidesz hatalmának megszilárdításához egy rakat olyan ember is kellett, akik nem a Stop Soros törvénycsomag vagy az államháztartás állapotának mérlegelése után fogják az adott karikába húzni az ikszet, hanem egyszerű függésből: ha máshová szavaz, nem lesz közmunka, ha ellenkezik, nem lesz közmunka, ha mást mond, nem lesz közmunka. Ilyen egyszerű mechanizmusa van ennek a dolognak, de annál jobban működik. Az egyszerű, aluliskolázott falusi embereket talán még csak az sem foglalkoztatja, hogy szoci-e az, aki adja a munkát vagy fideszes, csak legyen. Hiszen el kell tartani magát és a családját. De nem a közmunkában dolgozók az egyetlen kiszolgáltatott réteg, hiszen van hogy egész falvak kerülnek ilyen helyzetbe fideszes kiskirályoknak köszönhetően. Ott van akár Nagyiván, akár Túrricse esete: utóbbi esetében maga a polgármester adott kitalált utalványokat a közmunkásoknak, hogy azt a saját boltjában lehessen levásárolni. Amikor a bevétel megcsappant egy konkurensnek köszönhetően, akkor a fenyegetés sem maradt el. Nem kell azzal hitegetnünk magunkat, hogy a Fidesz ezért nyerte meg a választásokat, de azt pártállástól függetlenül mindenkinek kötelessége elismerni, hogy egyetlen ember sem dönthet a szavazások alkalmával puszta kiszolgáltatottságból.

Ezernyi okot lehetne még sorolni, ami miatt itt tartunk. Ezekre néha értelmes választ próbálunk adni, esetleg diagnózist felállítani, de sokkal gyakoribb, hogy az egészet a szőnyeg alá söpörjük. A politikánk beteg, ebben pedig ugyanolyan felelős a társadalom, a kormánypárt és az ellenzékiek is. A probléma megoldása ott kezdődik, ha végre vállaljuk ezt.

A bejegyzés trackback címe:

https://bumerang19.blog.hu/api/trackback/id/tr7513900806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tireless treehugger 2018.05.11. 21:55:42

Első.

Második.

Harmadik.

És sokadik gondolatom is az hogy azért tartunk itt mert: elvándorlás (+soros). 1000 év elvándorlás és 1000 év zsidó ármány. Kontraszelektált alja nép lettünk, igen igen még te is, meg ő is, na meg még a zsidókból is csak az alja jutott..

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.12. 07:57:04

Egyszerűen nincs többé igény a csődbe ment, liberális eszmékre.

Láttuk: nem hoztak eredményt. Ezek után ne csodálkozzon, aki liberális politizálással nem képes híveket szerezni.

tireless treehugger 2018.05.12. 08:56:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Nem a liberalizmus ment csődbe hanem ti. Lepukkant degenerált nép vagytok, alulmaradtatok a világversenyben. Most már csak a nyekergés maradt nektek: védjetek meg minket!!!, isten segíts!!!, adjatok, adjatok, adjatok..........

A lipsik köszönik szépen jól elvannak, épül szépül a világuk, kellemes színes forgatag, lúzerek a partvonalon, minket másoltok, minket utánoztok, rólunk álmodoztok. Szeretnétek ti tiszta pontos vonatot, sima utakat, egészséges életet, megbízható államot, szerető környezetet, .... De ezért meg kell dolgozni, nem elég nagy hangon nyekeregni.

Birca babám reality vs virtual reality. A tietek az csak álom, közben belelóg a bilibe a kezetek. Viszont már csak újabb 10-20-30 év és majd tényleg utolértek valakit.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.12. 11:23:20

@tireless treehugger:

Álmodsz, A liberalizmus szörnye ma már futóhomokon álló, handabándázó fogatlan robot csak.

Visceroid 2018.05.13. 12:17:33

Mondjuk Magyarországra a kilencvenes évek liberális csendje után kellett egy hangos, jobboldali erő. Ez volt a Fidesz, vagy Orbán. Mondjuk szerintem azt ő sem gondolta volna, hogy ennek ekkora sikere lesz. Most pedig újra csönd van, csak nem liberális, hanem fideszes. Ez el fog tartani egy ideig, amíg az ország létezik (ami szerintem még max 10-20 év).

nemecsekerno_007 2018.05.13. 12:34:07

"Földesúr-jobbágy viszony." Gyerekek, erről mikor jöttök már le??!!! :)

A bukott ballib ellenzék megmondóemberei miféle viszonban vannak azokkal akik finanszírozták az eddigi tevékenységüket? Ilyen az egyoldalú függés, most meg megy a kenyérharc köztük és eközben ugyanazokat a baromságokat szajkózzák :) Kádár értelmisége velünk él.
A rendszerváltás után 28 évvel még mindig ugyanazok akarják megmondani a tutit akik anno. Lengyel László, Farkasházy, Kuncze, Rangos Katalin... Sajnos ez az ára annak, hogy 90-ben hagyták az emberek becsapni magukat...

ArriMedes 2018.05.13. 12:37:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

mik a liberalizmus eszméi, kretén maxval, meséld el

ArriMedes 2018.05.13. 12:38:25

@nemecsekerno_007:

ez orbánra nem vonatkozik, maki?

zokogjatok 2018.05.13. 12:47:11

Húbaszki ezeket a szalmabábokat aztán cafatokra tépte a poszter :D

Pl. ki hiszi Orbánról, hogy tévedhetetlen? A fideszesek biztos nem. Valójában a buta balosok azok, akik azt hiszik, hogy a fideszesek tévedhetetlennek hiszik Orbánt, oszt írnak ilyen buta blogokat hogy nem is. Orbán nem tévedhetetlen, nem is tökéletes, és sok jobb dolgot el tudok nála képzelni.

De.

Miért szavaznak akkor az emberek mégis Orbánra? Mert racionálisan jobb választás, mint nagyon sok minden más. Mert az nem érv, hogy lehetne nála a jobb, mert az nincs rajta a szavazólapon, hogy "ideális kormányzást akarok", hanem olyanok vannak a szavazólapon, hogy DK meg FIDESZ meg MSZP meg JOBBIK. Az "ideáliskormányzás" nincs ott.

Ezt próbáljátok már meg megérteni. Hogy nincsenek "fideszbirkák" úgy, mint ahogy azt a baloskák elképzelik, hanem olyan emberek vannak, akik úgy látják, hogy Orbánnál jelenleg minden alternatíva szarabb.

És pont ezért hatástalan jönni a mészároslőrinccel meg a sorosozással, mert nincs mit szembetenni vele, hogy na és ez lenne a jobb, erre kéne szavazni Orbán helyett. Csak egy kibaszott nagy, zavaros sötét űr látszik helyette, a jelenlegi ellenzék ezt a képet mutatja.

nemecsekerno_007 2018.05.13. 12:48:47

@ArriMedes:

- Nem emlékszem, hogy az általam felsoroltak közül bárkit is vertek volna Kádár rendőrei.
- Lehet még próbálkozni azzal, hogy összemossuk a volt állampárt utódait a Fidesszel meg Orbánnal
- Az eredményeken látszik, hogy ez mennyire hatásos :)
- Azóta, hogy az SZDSZ összefeküdt az MSZP-ve 94-ben, elég jól elkülönült a múlt és a jövő.

Egyébként aki lefekszik bármilyen politikai irányzatnak az egyoldalú függésbe kerül. Ha fordul a kocka akkor meg így járt. Menjen el a versenyszférába dolgozni, mindenkinek jobb lesz.
Az ország nagyobb része már évetizedek óta ezt csinálja. Akkor is ezt csinálta amikor ezek a csodás megmondóemberek lefasisztázták, leantiszemitázták, lebugrisozták etc....

Szóva nem sok embert érdekel a korábbi agytrösztök nyomora. Így jártak.

Christian Smith 2018.05.13. 12:54:29

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Te olyan primitiv vagy . Persze te feljett Orosz autókkal jársz, Szojuz tévéd van, Raketa porszívód és gombostüfejnyi agyad. Számitogéped meg abacus. Internetet is az orosz sztyeppe találmányának tartod. Ohhh, ember te olyan egyszerü vagy,hogy a csapágygolyó hozzád képest bonyolult, mint a Sagrada Familia épitészeti terve

pragmatika2 2018.05.13. 13:03:57

"Stop Soros törvénycsomag vagy az államháztartás állapotának mérlegelése után fogják az adott karikába húzni az ikszet."

Maradjunk csak annál, hogy az államháztartás állapota alapján húztuk be az x-et. A mérleg egyik serpenyőjében a 2010-es állapot, a másik serpenyőjében a mostani. De ne legyünk igazságtalanok (a 2008-as válság miatt mondom), vegyük a 2006-os állapotokat, amikor még dübörgött a globális piac. Akkor is a mostani kormány nyert.
Nem kell ehhez

pragmatika2 2018.05.13. 13:04:58

Szóval nem kell ehhez több oldalas tanulmány.

ArriMedes 2018.05.13. 13:06:28

@nemecsekerno_007:

a kérdésemre kellene válaszolnod, nem összevissza hadoválni.

Lengyel László, Farkasházy, Kuncze, Rangos Katalin" ---ha ezek avíttak, orbán és köre esetében miért nem baj hogy még mindig ők akarják megmondani a tutit? erre válaszolj.

apro_marosan_petergabor 2018.05.13. 13:16:18

Látom az ellenzék valóban semmit sem tanult. Még mindig ott tart, hogy megpróbál egyenlőségjelet tenni az ávós klán trágyalevéből felszínre úszott Gyurcsány és a Mo-ot 3 ciklusa alatt jelentős mértékben előre vivő FIDESZ-KDNP közé. Mit akartok? Szél Bernadett a közmunka helyébe visszalökött volna bennünket a kádári kommunizmus családi pótlék rendszerébe, a "Szülj még több tanulatlan munkanélkülit" jelmondat alatt. A "cikk" szerzőnek is csak hülyeségek jutnak az eszébe a közmunkáról, ahelyett, hogy megpróbálná elmesélni a nyájas olvasóknak, közmunka nélkül a 25 éve lógó cigányok nem indulnak el a felemelkedés útján... az a liberó álom, hogy 600e cigányból mind atomtudós és családorvos lesz, esetleg XXL faktoros-nyertes szórakoztatóipari Győzike megmarad a fantasyk világának. A felemelkedéshez a munka világán keresztül vezet az út!
No, szóval ballibbantak, el kellene már kezdeni gondolkodnotok, legalább a legegyszerűbb dolgokról...
Aztán léphetünk tovább.

TóthAttila 2018.05.13. 13:17:32

Nehogy feledésbe merüljön: Kádár János emberiesség elleni, népirtásos és háborús bűncselekményeket követett el azzal, hogy behozta az országba a ruszkikat leverni az 56-os forradalmat. Egy idegen ország hadseregét a saját népe ellen. Ha ő nem csinálta volna, akkor megtette volna valaki más, ennyit a kommunistákról (orbán is a legerősebb katonia fegyvereket adta a fideszgeci rendőrpatkányok kezébe a parlamenti eskütételekor, védeni a fegyvertelen tömegtől a képviselőket. Egy brancs ez.). A halálos bírósági ítéletektől félve, a szocialista államcsőd árnyékában (Margaret Teatcher: a szocializmus akkor ér véget, amikor elfogy a mástól elvehető vagyon), a "rendszerváltás" előtt csak olyan komcsikat engedtek az "ellenzéki kerekasztalhoz", akik garantálták az öreg komcsik büntetlenségét. Gyakorlatilag a saját kölykeiket. Pl orbán, kövér, szájer. A mi kutyánk kommunista kölyke alapon az ELTE jogra felvett párttitkár gyerekek, akik a kádár-rendszerben megtanulták a szocialista jogrendet, majd diplomájuk megszerzése után egy évvel a tanult tudásuk mehetett a kukába, megszűnt ugyanis a kádári szocialista jogrend. Na ezek a féltudású kommunisták mérgezik az országot 30 éve a nyugattal szembeni kisebbrendűségi komplexustól kezdve, a demokratikusan szabad európai liberalizmus zsigeri kommunista gyűlöletén keresztül, az államcsődig raboljuk az országot, mert gyökértelen zsidó(cigány)kommunisták vagyunk viselkedésig, mindennel. Ezzel Magyarországnak vége is van, ebben a felgyorsult világban, amikor pl. pár mérnökön kívül senki sem tudja, hogy tíz év múlva hogyan fogunk telefonálni, egy ország sem engedheti meg magának, hogy 30 éveken át az államadósságot meg a tolvaj kommunistáit hizlalja. Mág pár évig csápolhat a fideszkomcsiknak a gulyáskommunista kádárbarma tömeg vadul liberálisozva, aztán pusztul ez az ország. Nagy kár senkit nem fog érni, az emberiség jól el lesz a birkák nélkül.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 13:19:38

@ArriMedes:

Úgy vagy liberó, hogy nem tudod?

A fő pontok:
- szekularizmus,
- a gazdaságból vonuljon ki az állam,
- pénzközpontúság,
- egyenlő formális jogok,
- nacionalizmus.

nemecsekerno_007 2018.05.13. 13:21:39

@ArriMedes:

- Orbán és köre nem avit a "ballib" okostojásokhoz képest.
- De ha nem a patás akkor nézzük az ellenzéknek nevezett balf@sz brigádot: ők lennének a jövő, a modernitás? A többség szerint nem.

De rúgózhatsz még ezen évekig, méricskélheted patikamérlegen, hogy mennyire poszt-kommunista Orbán és csapata. Csak aztán nehogy az legyen, hogy a kilakoltatásod ellen kelljen civileket toboroznod.

Pöff 2018.05.13. 13:25:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Álmodj király lány

Haver most megy ki németbe, mérnök volt itthon netto 400-et kersett, viszi az asszonyt is.
Másik haver öccse lófasz képesítéssel kint gyereket várnak, jobban él mint a mérnök bátyó...nem cska a fizetés miatt.. a munkakörülmények miatt.

Kérdezd meg aki kiment és jelenleg is kint van.
jah nem.. nem igazán akarnak haza jönni ebbe a pöcegödörbe.

Úgy hogy el mentek ti a jó édes kurva anyátokba a libsi dumátokkal, meg a hanyatló nyugat. biztos vannak negatív dolgok, de ők meg is oldják.
Ha igaz lenne se hinnénk már el...jól látjuk halljuk, hogy az élet nem az amit a fideszesek propagálnak.

Christian Smith 2018.05.13. 13:35:31

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Egyszerüen. Te a sztyeppei medvedugo primitiveknek tulajdonítasz mentális, erkölcsi fölényt , közben a világnak 300 éve max. egy vajaskenyér receptet tudtak összetákolni. A haldolklás nem nyugaton, hanem a primitiv fejekben kezdödik, pl. nálad. Nulla erkölcsi, társadalmi és technikai régiokat úgy istenítesz, mintha naponta kétszer mentenék meg a világot azzal, hogy a sarlót és a kalapácsot tudják használni. Bocs , de olyan trehány igénytelen visszamaradott módon nem szeretnék élni. Közben meg az emberi jogok a cáratyuska kezében vannak , ha engedélyt kapsz töle, hogy megszülethess. Javaslom költözz oda. Az ilyen végtelenül primitiv emberekre ott nagyobb szükság van, mint europában

felső határ nincs 2018.05.13. 13:37:52

Az országnak nagyszerü hír, hogy itt tartotok.

Visceroid 2018.05.13. 13:52:53

@Voznyák Pista: "Szóval nem kell ehhez több oldalas tanulmány. "

Ez egyébként honnan jön nektek, hogy minden olyan hűdefasza? Tulajdonképpen az EU tart minket lélegeztetőgépen, ahonnan szakadunk lefele. Kelet-Európától, nem nyugattól! Az EU finanszírozza Orbán hülyeségeit, amíg meg nem unják, vagy még inkább, amíg a piac meg nem unja! Mert azért nem csak az EU van, tudom, hogy nektek fideszkomcsiknak minden a politika, a de az üzleti körök sem hülyék. Ha azt látják, hogy az egész ország EU-s pénzek lenyúlásából él és nem termel semmit, akkor megy a süllyesztőbe, legyen itt akármilyen EU!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 13:54:34

@Pöff:

S mondta bárki is, hogy nyugatpn nem magasabb a bérszint? Nem.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 13:55:32

@Christian Smith:

Tévedsz. A kizsákmányolásra alapuló rend sose lesz nyertes, ez van, buktatok...

Christian Smith 2018.05.13. 14:02:05

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Jézusom . Jah. Ha a társadalomtól ellopott pénzeket nézzük az oroszok a top 3-ban vannak. Ha a gazdaságukat nézzük az alsó harmadban. Az olajon és az Ak-n kivül egy eladható termékük sincs. És még Moszkvában is 600€ jó fizetés. Világ végén meg jó az 150€-nak is. Közben a legutolsó wc takarító is 1200-at keres minimum nyugaton

VT Man 2018.05.13. 14:30:42

"Földesúr-jobbágy viszony'

Aha. Csak az építőiparból hiányzik 30-40 ezer ember, amihez nem kell diploma.
Napi bér legalább 8-15 ezer Ft, diploma nem szükséges.

Abba lehet hagyni a havi 47 ezres közmunkás siránkozást.

Visceroid 2018.05.13. 14:41:35

@VT Man: Akkor miért nem mész téglát pakolni?

Pöff 2018.05.13. 14:43:48

@VT Man:
Ha a diplomásnak nem fizetünk ennyit, akkor miből fogjuk a segédmunkásnak?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.13. 14:45:23

@Christian Smith:

Így igaz, hatalmas pénzek lettek ellopva az orosz néptől. Ennek kezdett vége szakadni a 2000-es évektől: az orosz állam megerősöd9tt, s lecsapott a nyugat helyi embereire. A most a pénzek nagyobb része már bent marad az országban. A bérszint 500 %-kal emelkedett emiatt az utóbbi 20 évben.

Alick 2018.05.13. 14:46:47

@TóthAttila: "Kádár János emberiesség elleni, népirtásos és háborús bűncselekményeket követett el azzal, hogy behozta az országba a ruszkikat leverni az 56-os forradalmat."

Behozta..? :) a ruszkik jöttek maguktól is, a kérdés csupán az volt, hogy továris János vállalod-e, mert ha nem akkor majd Rákosi pajtás vagy valamelyik régi elvtársa csinál majd rendet, masszív vérfürdővel.
Ehhez képest már '57 május elsején elég sokan önként imentek meghallgatni Kádárt, hátha lesz jele a konszolidációnak a terror mellett is.

ArriMedes 2018.05.13. 14:57:53

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

szekularizmus,"

ez jó dolog, aki ezt ellenzi beteg

- a gazdaságból vonuljon ki az állam,"
ez a hardcore gazdasági liberalizmus, nem általában a liberalizmus, bár a gazdasági liberalizmus sem teljesen ez

- pénzközpontúság,"
ez így nem értelmezhető

- egyenlő formális jogok,"
nagyon helyes

- nacionalizmus."

ez így nem értelmezhető

ArriMedes 2018.05.13. 14:59:34

@nemecsekerno_007:

Orbán és köre nem avit a "ballib" okostojásokhoz képest."

miért is nem?
még sötétebb, aljasabb, bigottabb banda mint emezek.

TóthAttila 2018.05.13. 15:24:13

@Alick: Kádár Szolnokon beleült valamelyik ruszki tankba és Pestig vezette őket. Írtam, hogy megtette volna bármelyik ruszkibérenc, magyargyűlő kommunista. Ne kapaszkodj bele egy-egy kifejezésbe fideszjogászkodva.
A Kádár-rendszer fénykorában 826 ezer MSZMP-tag volt. A magyar társadalom több, mint 90 %-a távol tartotta magát a komcsiktól. Mivel a kommunizmus a leggyilkosabb eszmerendszer a Földön (kb. 100 millió gyilkossággal), az összes MSZMP-tagot (Kádár május elsején vonuló tömegének egy részét is) be lehetett volna varrni a rendszerváltás eredményeként kényszermunkatáborokba, a leggyilkosabb eszmerendszerrel való párttagi szintű egyetértés miatt (a zsidók a mai napig utána mennek a náciknak). Na az lett volna a rendszerváltás. Úgy kellett ezeknek a kommunista párttitkári családból származó orbán (az anyja a feleségem munkatársnője volt 3 évig a seregélyesi általános iskolában fejlesztő pedagógusként, ahonnan az MSZMP Központi Bizottságába ment tovább dolgozni pártapparátcsiknak, a legmegbízhatóbb komcsik voltak orbánék), a kommunisták elszámoltatásának elkerülése miatt, mint egy falat kenyér. Meg is úsztak mindent. Csak Magyarország megy miattuk a levesbe.

felső határ nincs 2018.05.13. 15:28:45

@ArriMedes: A ballibek még azt se értik 5 éve mi történt.

Orbán meg tudja mi lesz 5 év múlva, ez a különbség.

Tojglitojas 2018.05.13. 15:45:58

@Christian Smith: Kicsit olyan vagy mint az ostoba fehérember, aki kiröhögi a kicsi sárga emberek autóit, meg TV-jét az 50-es években.
Nyugat európai fénykora a gyarmatosító kor volt, elképesztő gazdagságukat , kereskedelmi és befolyási övezeteiket is ekkor alapozták meg. Ezért a jólétbe belehülyült utódok lipcsik lettek/lehettek. Dédpapák ha feltámadnának, lehet hülyére pofoznák ma őket ezért. A nagy kérdés ezért a mai lipcsik mit hagynak majd a saját gyerekeikre?
Mivel csak a hülyék biztosak bármiben és is azt gondolom és saját érdekemben bízom is benne az EU megoldja a gondjait, de azért nem lehet homokba dugni a fejünket.
Nagyon komoly problémáka vannak az EU vezetői államai között is, a britek már leléptek és az öregedő társadalom problémáira sincs még gyógyír.
Külpolitikában az EU katonailag nevetség tárgya, teljesen függünk az USA-tól, ez jól látszik, ha Trampli telibefossa az EU-s vezetőket bármely döntésénél.
Ha tetszik, ha nem az Eu folyamatosan hanyatlik már évtizedek óta és egyre kevésbé tényező a világpolitikában. Ezt amúgy EU-s vezetők is elismerik, pont ezen pörögnek, hogy változtatni kellene.
Előbb-utóbb hozzá kell nyúlni a jóléti kiadásokhoz és akkor lesz majd nagy bazmegolás. Mert ha kevesebb a befizető, több a kiadás, abból egyensúly nem lesz.
Elképzelhető a pakisztáni és török bevándorlok teljesen integrálidnak nyugati társadalmakba, de ha gondolati síkon eljátszunk vele, hogy mi van ha mégsem, nos akkor erre várnék egy korrekt lipcsi jövőképet.
Maga Merkel anyu is azt mondta, nem sikerült 40 év alatt sem a törökök integrálása. Az észak-afrikaiak ennél komolyabb falat lesz majd.
Mert abból, hogy egy mondatban többször is le tudsz hülyézni egy másik embert, akinek a tiédtől eltérő a véleménye, nem biztos hogy erre büszkének kell lenned. Még ha az is vagy rá! ;)

ArriMedes 2018.05.13. 15:48:44

@felső határ nincs:

ez így egy üres semmi.
orbán azt értette meg, hogy sok a hülye magyar

ArriMedes 2018.05.13. 15:50:01

@Tojglitojas:

az egész szöveged hülyeség, mondatonként kellene kiigazítani, elvárnád a beszélgetőpartneredtől hogy megtegye, milyen alapon?

Christian Smith 2018.05.13. 15:55:30

@Tojglitojas: Ezek csupán feltétételezések. A világ második legnagyobb gazdasági hatalma Németország. Ez pont. És nem mi lenne ha. Jelen pillanatban az export volumenjük folyamatosan növekvő. Bár csak az lenne a legnagyobb gondunk, mint a németeknek. Amúgy igen kiröhögöm az oroszokat,mert lassan 300 éve a vegetáció szélén táncolnak. A kinai ZTE a világ nyolcadik mobil gyártó cégének beintett az Intel és a Qualcomm , áll a gyár és nagy valoszinüség szerint becsödölnek. Ennyit a nagyszerü példaképeitekröl. Jöhettek nekem az okoskodásotokkal, de ne haragudj, ez kb. az a nívó, amikor arról szeretnél meggyözni,hogy a fekáliában hemperegni jobb, mint a baldachinos ágyban.

ArriMedes 2018.05.13. 15:58:21

@Christian Smith:

a jövő nem jósolható meg
nyugaton vannak problémák bőven
erre építik ők fel a hanyatló nyugat, széteső eu-narratívát, ezzel igazolva a keleti populista nacionalizmus helyességet

Christian Smith 2018.05.13. 16:05:06

@ArriMedes: Tökéletes rendszer nincs és nem is lesz. Ettöl még a jelen pillanatban szociálisan és gazdaságilag a legbiztatobb jövöképpel rendelkeznek ezen a sárgolyón. Az pedig,hogy mi lesz 20-30 év múlva? Minden megtörténhet,de annak az ellenkezöje is. Viszont az oroszokat meg az összes többi féldiktaturát agyondicsérö bértrollok nevetségesek. Havi 300€-ért bele wc-znek a ventilátorba és magyarázzák,hogy a jelenben élni akarni és jól élni akarni a sátán müve. Csak szánni tudom öket,hogy a lelküket is eladják egy zsiroskenyérért, pedig ennyi energiával még dolgozhatnának is Oroszország valami szép Irkutszk földi bányában.

ArriMedes 2018.05.13. 16:06:22

@Christian Smith:

így van ocsmány alakok.
egy részének szórakozás, van aki meggyőződéssel nyomja, olyan is lehet akit fizetnek érte

felső határ nincs 2018.05.13. 16:15:15

@Christian Smith: "A világ második legnagyobb gazdasági hatalma Németország."

Nem.

Pelso.. 2018.05.13. 16:20:54

@Visceroid: A fidesz jobboldali erő?
Dehogy, csak épp annak hirdeti-adja el magát.
A fidesz bármit (azaz bármit ) képviselne látszólagosan a politikai palettán, ha a szükség úgy hozná, mármint a szavazók jó része arra hajlana.

felső határ nincs 2018.05.13. 16:21:01

@ArriMedes: A populizmus jó, a nacionalizmusnak meg nincs alternatívája. Az alternatíváll - kommunizmus, elfajzott lisizmus - becsődöltek.

A világ vezető hatalmai merőben illiberálisak, de gazdaságilag sikeresek. Az EU nincs köztük, ezért borulnak hagyományos pártjai, kormányai.

A nép a kommunizmust vagy a lippsizmust is megkajálta volna, ha emelni tudta volna az életszínvonalat, de mind2 az adósságokat növelte sajna.

Christian Smith 2018.05.13. 16:21:09

@felső határ nincs: De. Ajánlom a wto.org oldalt tájékozodásképp. World Trade Organization , éves összehasonlitásokat és trendeket is meg lehet tekinteni. Köszönöm, hogy segithettem.

Pelso.. 2018.05.13. 16:27:42

@apro_marosan_petergabor:" A felemelkedéshez a munka világán keresztül vezet az út!"

Nem egészen. A mai politikai és gazdasági elit és holdudvaruk ugyancsak felemelkedtek, persze munka nélkül.

ArriMedes 2018.05.13. 16:28:49

@felső határ nincs:

nem olvastad mit írtam feljebb. minden mondatod hibás, kinek van kedve kisesszét fűzni pár mondatodhoz, amire válaszul újabb hibás mondatok sorozat jönne?
én is tudok hasonló hülyeségeket írni, aztán várni, hogy jöjjön valaki hülye, akit jól csőbe húzok és vitázni kezd velem

Pelso.. 2018.05.13. 16:33:58

@felső határ nincs: Hát nem, már azt is elhitette veletek, hogy a jövőbe lát.
Kb olyan módszerekkel és hatékonysággal, mint anno a delphoi jósok.

felső határ nincs 2018.05.13. 16:39:44

@Pelso..: Jobban, mint bárki itthon, vagy külföldön.

Paradigmaváltás van a világban, s Magyarország 1848 óta nem látott nemzetközi tekintélyre tesz szert a jövőben, mert ezt Orbán ismerte fel, s mondta ki először.

ArriMedes 2018.05.13. 16:41:56

@felső határ nincs:

na ezzel viszont lebuktál, hogy troll vagy.
most már garantáltan nem fognak vitázni veled, túltoltad.
ügyetlen.

Pelso.. 2018.05.13. 16:49:21

@felső határ nincs: Inkább zavar, és gyors változások lehetősége, mint paradigma váltás.
Mellesleg, nincsen hírek arról, hogy világszerte emberek milliói tüntetnének a liberális demokrácia és liberális gazdaság politikai ellen.......

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.13. 16:55:31

@Pelso..: Most úgy ahogy megy a világgazdaság, de még így is minden nyugat európai kormány és vezető megbukik. Szakadozik a szövetség sőt nagyobb múltú államok is...Katalónia, Írország.

Ez ma zavar, holnap forradalom, ha jön egy 2008ashoz hasonló recesszió. S jőni fog, hamarosan.

Pelso.. 2018.05.13. 17:21:50

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Szerintem is lesz recesszió. Durvább hatása lesz nálunk, mint az előzőnek.

Pelso.. 2018.05.13. 18:05:37

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Dehogy az.
Ahhoz politikai, gazdasági, pénzügyi befolyás kellene, meg önállóan prosperáló, erős gazdaság, hazai tulajdonnal, állami segítség nélkül, az exportra termelő szektorban.

nemecsekerno_007 2018.05.13. 18:16:48

@ArriMedes: Hagyjuk, majd rájössz :) További kellemes szenvedést...

pragmatika2 2018.05.13. 19:05:01

@Visceroid:

"Ez egyébként honnan jön nektek, hogy minden olyan hűdefasza? Tulajdonképpen az EU tart minket lélegeztetőgépen, ahonnan szakadunk lefele. "

Szóval akkor a zorbánék mégsem lopják el a zuniós pénzeket ? Azok tartanak lélegeztető gépen minket ?

ArriMedes 2018.05.13. 19:12:11

@nemecsekerno_007:

magyarán nem tudsz írni semmi értelmeset.
ostoba trollsereg

pragmatika2 2018.05.13. 19:14:21

@Visceroid:

"Ha azt látják, hogy az egész ország EU-s pénzek lenyúlásából él és nem termel semmit, akkor megy a süllyesztőbe, legyen itt akármilyen EU!"

Megy a süllyesztőbe, ahogy a többi kelet-európai ország.
Akkora hájpot dobtatok abból is, hogy mennek ki a zemberek nyugatra dolgozni, és ez a zorbán hibája, miközben a többi keleteurópai országból ugyanúgy mennek.
Egyetlen időszak van, amikor a többi keleteurópai országtól leszakadtunk, és markánsan különböztünk, az a 2016-os év volt, az államadósság megszaladásával. Ja, és hogy a növekedés a hitelekből fűtött belső piacunkból táplálkozott. Na, az markáns különbség volt, különösen pl. a szlovákokkal összevetve.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 06:40:17

@ArriMedes:

Szekularizmus = annak hazudása, hogy egy állam lehet semleges ideológiailag.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 06:41:11

@ArriMedes:

A liberalizmus alapja az egyéni jogok a közösség felett, s ezek elválaszthatatéan részei a gazdasági jogok.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 06:41:51

@ArriMedes:

Az egyenlő formális jogok értelmetlenek, ha nincs valós tartalmuk.
süti beállítások módosítása