Felsőfokú ponyvafilozófia

Bumeráng

Bumeráng

A tehetetlenség kora

2018. május 07. - A te embered

"The enemy is poverty
And the wall keeps out the enemy
And we build the wall to keep us free
That’s why we build the wall
We build the wall to keep us free"
(Anaïs Mitchell: Why We Build the Wall)

Fájdalmas dolog ellenzékinek lenni a mindenkori Magyarországon főleg akkor, ha maga a szó 2018-ban egyet jelent a gyurcsányista DK-fanatikussal és az előbbi "eszme" névadójának rituális feldarabolását szívesen végignéző árpádsávos nagymagyarral is. Mikor az alakuló Országgyűlést figyelve azt látjuk, hogy Orbán Viktor zsinórban harmadik miniszterelnöki ciklusára készül, Gyurcsány pedig frakcióvezetőként kígyózhatja végig az összes létező tévéműsort akkor rájövünk, hogy valami itt irdatlanul el lett baszva.

Csodás érzés lenne, ha még az életembe egyszer átélhetném, hogy Magyarországnak egy olyan - rendszerváltás után született - miniszterelnöke van, aki nem az ingadozó közvéleménykutatások és a gátlástalan tanácsadók népszerűségre hajtó populista ötleteiben hisz, hanem egy igazmondáson alapuló tényszerű és kritikus stílusban, amivel felnőtt emberként kezeli a társadalmat és nem olyan összeverbuvált csoportosulásként, akiknek elég bedobni, hogy 23 millió román meg Soros György, és egyből a jó helyre húzzák az ikszet. Ilyenkor gyakori felvetés, hogy köszöni szépen, de nem kér ez a nép az igazságból. Kérdem én: volt már egyszer kipróbálva? Volt már olyan kormányunk, amely csak a kis szikráját mutatta annak, hogy leszámolna az eddigi gyalázatos hagyományokkal? 

Nem volt. Persze elvitathatatlan, hogy a szavakat a saját kényük-kedvük szerint alakítgató politikusok gyakran fellobbantottak kis reménysugarakat, amivel még elviselhetetlenebbé tették a keserű valóságot: a rendszerváltáskor azt gondoltuk, a kapitalizmus, a szólásszabadság és a demokratikus választások minden eddigi problémánkat egyszerre oldják meg. Aztán jött a hangos és bizonytalan politika, amihez a szocializmusban aligha szokott hozzá a nép és '94-ben - már az utódpártot - vissza is tapsolta a társadalom. Ugyanilyen reménysugár volt '98, amikor Horn rendszerét unták meg, de a csúf neoliberális MSZP-SZDSZ-kormány alól "felszabadító" Fideszben is rengetegen bíztak, köztük én is. Pont olyan hamar az arcunkba csapták a valóságot, mint amilyen gyorsan szálltak a semmibe az ígérgetések és a jobb ország képét hazudó honatyáink, honanyáink által építgetett remény.

2018-ban a felelős állampolgár egyik párt mögé sem áll be, hiszen mindannyian, kivétel nélkül bebizonyították, hogy alkalmatlanok a szavazóik érdekérvényesítésére. Az érdekük ebben az esetben az volt, hogy történjen az ellenzék között egy olyan megállapodás - szigorúan nem összefogás, hanem megállapodás - ami lehetetlenné teszi a 2/3 bekövetkezését vagy jobb esetben a Fidesz többségét. Az MSZP, az LMP, a DK, a Jobbik és a többiek ezt mérlegelték, elgondolkodtak rajta, majd arra a világos döntésre jutottak, hogy inkább a parlamenti székek, a frusztrációval teli, bár biztos munkahely és a fizetés mellé teszik a voksuk. Persze olyan országokban nincs szükség a szélsőjobbos és a baloldali pártok valóban kissé bizarr kooperációjára, ahol a vidéki lapok nem a kormány kezében vannak, ahol nem alakul ki hűbérűr-jobbágy viszony a politikus és az állampolgár között és ahol senkit nem ér hátrány amiatt, hogy mi a politikai állásfoglalása. Történetesen Magyarország olyan hely, amire az összes pont igaz, így a nép által hangoztatott megállapodás nem valami ostoba vicc, hanem egy racionális elvárás, ami elsősorban azt mondja ki, hogy Orbán rendszerének leváltása egy olyan minimum kell legyen minden ellenzéki párt részéről, ami közös munkát igényel.

cikk1_1.jpg

Kép: 24.hu

Végül tudjuk, hova jutottunk. Van többség, van 2/3, az élet megy tovább. Új miniszterek jönnek-mennek, az ellenzékiek veszekednek, az ATV és a Hír TV pedig pont ugyanolyan lelkesedéssel hívja be az ezer éve leszerepelt Kuncze és Lendvai-féléket, szóval olyan érzésünk lehet, mintha igazából semmi sem változott volna: oké, volt egy szavazás, de igazából ennyi. Mindig különlegesen megbotránkoztató érzés látni, hogy azok a pártok, amik a kampány során minden alkalmat megragadtak arra, hogy pár százalékos mivoltuk ellenére kormányzóképesnek hazudják magukat, az első eredmények láttán sajtótájékoztatót tartanak, ahol pár szomorú arcocska és csalódott mondat után ugyanúgy folytatják azt az ötlettelen és komolyan vehetetlen politikát, amit eddig is csináltak. De annál érdekesebb a szavazók reakciói, hiszen bármennyire is azt érzik immáron sokadjára a választások után, hogy be lettek csapva, érdekes módon se az MSZP-nek, se a DK-nak nem kellett túlságosan aggódnia a bejutás miatt, sőt, megkockáztatom, hogy négy év múlva sem kell majd. Hogy mi tartja életben ezeket a kivénhedt alakulatokat? A kicsi, de annál hangosabb bázisuk. Ennek hatására az összes posztkomcsi párt első ránézésre egy komoly ellenzéki erőnek ígéri magát, de inkább arról van szó, hogy nélkülük sokkal nagyobb tér és lehetőség nyílna a tiszta politikához. 

Soha nem érezhettük még ennyire a rendszerváltás óta ellenzékiként, hogy tehetetlenek vagyunk. 

Menjünk az utcára!

- szól a mantra, amihez viszont üzenet is kell, nemcsak egy tömeg, ami - ezt egy kiváló miniszterelnöktől tudjuk - egyszer úgyis hazamegy és megunja. A tüntetések kilátástalansága nem a semmiből jött, hiszen maga az ellenzék is pont a koncepciónélkülisége miatt vergődik már egy jó ideje. A tüntetésen felszólalók és a kilátogatók egyaránt nem tudták, hogy miért is vannak itt és mi az az indok, amihez a saját arcukat, testüket adták. Amikor a beszédek nagy része azzal telik a cél ismertetése helyett, hogy mekkora a tömeg, akkor nagy a baj. A számomra teljesen érthetetlen "új választást!" skandálása helyett talán olyan sokkal fontosabb és reálisabb dolgokra kellene fordítani a drága időt, mint a jövőre megtartandó önkormányzati választások. Ez a tömeg igenis képes lenne arra, hogy rákényszerítse az ellenzéki pártokat a koordinálásra, azaz hogy mindenhol egy jelölt induljon a Fideszes ellen. Rá kell jönnünk, hogy egy tüntetésen nem a kormánypárttal kell viaskodni és nagyot mondani nekik, hiszen nem ettől fogja Orbán Viktor telerakni a gatyáját, hanem célkitűzést és feladatot adni ebben a kilátástalan helyzetben, ahol mindenki szeretne tenni valamit, de fogalma sincs hogy kezdje.

A "Menjünk az utcára!" szlogen ugyanannyira vonatkozhat magukra a politikusokra is, akik rendszerint megkapják, hogy a parlamentben maximum csak asszisztálni tudnak az Orbán-rendszerhez, ezért mostantól a politizálást az utcán kell folytatni. Csak számomra olyan érthetetlen ez a felhívás? Az emberekkel való kommunikáláshoz és a bizalmuk megszerzéséhez elsősorban hitelesség kell: ha ez megvan, akkor teljesen mindegy, mikor kezdődik a Barátok közt, akkor is megáll a stand előtt és érdeklődik. Ha viszont ezek a standok a régmúlt emblémáit és politikusait ábrázolja, akiknek szervesen köszönhető a mostani rendszer, akkor a francért fog hozzájuk szólni bárki is. (Arról nem is beszélve, hogy a hitelesség mellett egy kis kreativitás is elkélne, hiszen a piac melletti kitelepülésnél léteznek ötletesebb gerillaakciók, hogy felkeltsék az emberek figyelmét. Hogy ebben tud-e valami újat húzni a Jobbik vagy az amúgy is trendi fidget-spinerekkel támadó MSZP, az majd a jövő zenéje lesz.

Eljött a tehetetlenség kora. A Fidesz által kitalált egyfordulós, igazságtalan választási rendszer bár befolyásolta az eredményességét, a győzelmét semmi nem vehette el. Ez tény. Ugyanakkor azt is szem előtt kell tartania még a Fidesz szavazóinak is, hogy az ő érdeküknek is ellenkezik az, ha több millió embernek nincs rendes érdekképviselete. Mert ami most van, az nem az. Ebben kell dolgoznunk a következő években, ki a mikrofonok, ki a monitor előtt, de abban egyikünk számára sem lehet kétség, hogy csak akkor hajthatjuk végre a tényleges rendszerváltást, ha Orbán Viktor és a Fidesz leváltását nem azokkal a személyekkel akarjuk megtenni, akik sorozatos 2/3-okba sodortak minket.

2018. 05. 07.

PODCAST

A blog fejlesztése érdekében egy heti rendszerességű közéleti-politikai podcastet szeretnék csinálni, amihez társat keresek, hobbi lévén fizetséget sajnos nem tudok felajánlani. Leginkább fontos társadalmi témákról, aktuális eseményekről lenne véleménykifejtés. Ha érdekel, kérlek írj a bumerangblog19(kukac)gmail(pont)com email címre.

A bejegyzés trackback címe:

https://bumerang19.blog.hu/api/trackback/id/tr1513894926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 09:20:52

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: És ez is nagyon fontos. Azért Mészáros lopja Orbánnak a pénzt, mert hülye. Ezt az egész ország tudja, és Orbán is tudja. A G-napból Orbán azt a következtetést vonta le, hogy a strawmannek hülyének kell lennie. És ebből az is következik, hogy természetesen egy ennyire hülye ember, ha milliárdjai vannak, abból a jó édes kurva anyádat sem termel, hanem csak ellopja, szétszórja, illetve átjátssza Orbánnak, vagy Orbán kedve szerint .

És ebbe is konkrétan tönkre fog menni az ország. Azok az ellopott százmilliárdok nem csak geciségek, hanem a gazdaságból kivett pénzek.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 09:22:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: összefoglalom, mennyire hülye vagy:

1) Az IQ-teszt feladatomat nem tudtad megoldani
2) Nem tudsz németül és franciául. Nem tudsz gózni. Mert hülye vagy.
3) IQ-teszt helyett egy speciális állás felvételi feladatának való feladatot akartál feladni nekem.
4) Az a feladat rosszul volt specifikálva, nem bírtad rendesen leírni, mi a feladat.
5) A feladat egy otthoni, programozási feladat, nem egy felvételi beszélgetésen feladható feladat.
6) Ehhez képest oltári ostobaság, hogy a feladat és a megoldása fenn van interneten.
7) Te is onnan vetted, mert egy önálló feladat kitalálására is hülye vagy.
8) De a feladatod, ahogy megfogalmaztad, még hülyeség is. Mert padlófűtés szabályozására teljesen hülyeség assemblyben egy ilyen komplexebb szabályozót leprogramozni.
9) A felvételi feladatod egy 23-ad rendű villamosmérnök felvételi feladata egy olyan pozícióra, amelyben az indiaiak, kínaiak, afrikaiak versenyképesek.
10) Mert ez a feladat évtizedek óta meglévő, kiforrt, egyszerű technológiára épül. Nem egy kreatív, intelligenciát igénylő, innovatív állás.
11) Te magad is egy ilyen 23-ad rendű állásban dolgozol, egy 23-ad rendű beszállító cégben.
12) Azért fosol a bevándorlóktól, mert olyan szar, 23-ad rendű állásban dolgozol, hogy neked tényleg elvehetik a munkádat, illetve bármikor outsource-olhatnak Kínába, vagy indáiba.

Helyben vagyunk. Hülye vagy, és azért fosol a bevándorlóktól. A hülyeségedhez képest meg nagy a pofád, és nem veszed észre, amikor nálad nagyságrendekkel okosabb, és fentebb lévő emberrel állsz szemben. Pedig neked volna mire szerénynek lenned.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 09:40:42

@math0:

Nem tudtam, hogy össze fognak állni az Együttel. Ez már a vélasztások után történt.

Most nem szavaznék rájuk. Plusz Schiffer kilépése is jó jel.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 09:43:19

@math0:

Na és ki afenét érdekel egy másdorendű kormánytiztviuselő mint ami Szijjártó? Senkit.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 09:44:10

@math0:

Így igaz, a Fidesz Soros pártja volt. Állítottam mást?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 09:44:50

@math0:

Így igaz, a Fidesz Soros pártja volt. Állítottam valaha bármi mást?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 09:56:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Az LMP 3 fő részből lett:
- a sötétzöld, balos keménymag - amolyan félig marxista, félig zöld, de mindenképpen antiliberális csoport, ez a fő cspoprt, s maga Schiffer is innen volt,
- a hajléktalanná vált SZDSZ-esek, akik utálták Gyurcsányt, ezért nem mentek el a DK-ba - ezek mára kiestek, már a PM megalakulásakor kivált a nagy részek, ma ez ismét megjelent a Hadházy-szárnyban, s sajnos egyre erősödnek, Széll alkalmatlan ember, képtelen volt ezeket lenyomni, s pont emiatt hagyta ott a pártot Schiffer,
- mindenféle zavaros, eszmeileg heterogén tömeg, aki utálta mind a Fideszt, mind a ballibeket, s csak egy alternatívát keresett - ezek mind el fognak távozni, ha tovább ballibásodik a párt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 09:58:16

@math0:

De az.

Az állam közpénzből léátrehoz tőkéseket, azok aztán mehgerősödnek s képesek felvenni a versenyt a nyugattal. Ez volt Szingapúr. Dél-Korea, Tajvan, de még Japán is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:06:53

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: értem, tehát téged csak a valóság nem érdekel. de mondjuk ezt tudjuk, mert egy elmebeteg hívő vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:14:26

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: tudhattad volna, csak egy tudatlan, hülye kis köcsög vagy.

index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/04/04/rossz_hir_nemeth_szilardnak_az_lmp_visszalep_csepelen_szabo_szabolcs_javara/

fingod nincs semmiről, tiszta lila köd vagy, de okoskodsz itt nagyképűen.

Szabó Szabolcs azért nyert Csepelen, mert az LMP is visszalépett a javára.

kozosorszagmozgalom.hu/kvkutatas_bud17/

Ennyit a visszalépések "jelképességéről", te ostoba barom! De egyébként a jelképes visszalépések is azt jelzik, hogy merre húz az LMP.

Te komolyan, csak a baromság önlik ki a szádon, és csak a valósághoz nincs köze a sok baromságnak, ami kiömlik a szádon.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:17:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Mészáros Lőrincz egy óvodással sem tudja felvenni a versenyt, és nem is csinál semmi ilyet. Az ellopott pénz horvát focicsapatra, nyaralóra, jachtra megy.

24.hu/kozelet/2018/04/20/meszaros-horvat-csapatanak-tizmilliardert-epul-uj-stadion/

Hol a jó kurva anyád picsájában csinált Mészáros bármiféle termelő céget, amely versenyképes a nyugattal, te húgyagyú, faszfej, elmebeteg barom?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:19:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az Együttben hányadrendű kormánytisztviselők vannak, akik Soros bérencek?! szerintem egy sincs.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:20:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: hát van annyira Soros bérenc a Fidesz, mint amennyire kommunista az MSZP.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:30:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Kovács Zoltán Fidesz szóvivő 2002-ben kapott PhD fokozatot a CEU-n, ekkor Fideszes képviselő volt.

www.kormany.hu/hu/a-kormanyszovivo/kovacs-zoltan-eletrajza

A Fidesz 2002-ben is Soros bérenc volt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:31:26

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Orbán még 2010-ben is Soros bérenc volt.

mno.hu/belfold/orbansoros_talalkozo_egymillio_dollarral_segitik_a_helyreallitast-195331

Ha azt mondod, hogy a 2010 és előtti dolgok nem számítanak, akkor mi bajod a DK-val és MSZP-vel?!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 10:52:35

@math0:

Igen, visszalépett 1 helyen. Ami egész más, mint az Együtt-képviselő felvétele a frakcióba.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 10:53:41

@math0:

Nem is kell most verseny. Előbb izmosodni kell. Koreának is kellett 30 év, Orbán meg alig 8 éve csinálja.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 10:55:30

@math0:

Az Együtt programja jobbos, ultraliberális. Számomra elfogadhatatlan.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 10:56:19

@math0:

A Fidesz VOLT sorosista, az MSZP meg VOLT kommunista. Ma egyikük se az.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 10:58:09

@math0:

Soros egyetemére járni egy azzal hogy a bérencének lenni? Ezt még te se gondolhatod komolyan...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:58:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: jó, megint az van, hogy önellentmondásba keveredtél, és ahelyett, hogy ezzel szembenéznél, elkezdesz csacsogni az Együtt programjáról. faszomat sem érdekli, hogy mi nem tetszik az Együttben, az egyetlen dolog, ami kérdés volt, ogy te egy olyan pártra szavaztál, amelyik lemondott az Együtt jelöltje javára. ezt tudni lehetett, hír volt, mégis szavaztál rájuk. utána meg kiakadsz, hogy ez a jelölt csatlakozik az Együtthöz.

itt jóval nagyobb a baj annál, hogy neked mi a véleményed az Együttről. te egy sokkal nagyobb idióta vagy. te egy önellentmondásos, zavarosfejű, elmebetege barom vagy, aki idiótaságokat hord össze.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 10:59:45

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Soros egyetemére járni egy azzal hogy a bérencének lenni? Ezt még te se gondolhatod komolyan... "

mitől Soros bérenc az Együtt szerinted? Szerintem semmiért, csak kitaláltad ezt a címkét, hogy anyázhass, de egy idiótaság.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:00:11

@math0:

Lassú folyamat volt Orbán elszaladása Sorostól. Kezdődött 1993-ban, s 2015-re lesz teljes.

Mi a bajom az MSZP-vel és a DK-val? Semmi, azon kívül, hogy nem értek velük egyet.

Mi a jelentpsége a 2010-es évnek? Semmi. Nem a múltja miatt ellenzem a DK-t, hanem a jelene miatt,

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:00:40

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: egy minimum szélhámos, köpönyegforgató faszfej pártra szavaztál, te elmebeteg barom. és ezt most el is ismerted.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:01:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: egy minimum szélhámos, köpönyegforgató faszfej pártra szavaztál, te elmebeteg barom. és ezt most el is ismerted.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:03:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: a DK a jelenben, 2010 óta semmi bűnt nem követett el. az MSZP sem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:05:22

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: te hülye vagy. ha már most elbasznak 100 milliárdot a lopott pénzből a horvátoknak, akkor te egy idióta vagy, ha azt hiszed, hogy ebből bármi is lesz.

a másik az, hogy a lopást szentesíted, egy erkölcstelen faszfej vagy. mondjuk keresztény, úgyhogy nem csoda. ott is ez megy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:05:56

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: de. te semmivel sem igazoltad egyik idióta állításodat sem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:06:40

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Igen, visszalépett 1 helyen. Ami egész más, mint az Együtt-képviselő felvétele a frakcióba. "

a két képviselő ugyanaz a képviselő, te idióta barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:10:06

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: azért nem semmi. olyan faszságokat hiszel, mint, hogy az LMP nem akarja a Fideszt leváltani azon az áron, hogy összefogjon a ballibbel. aztán pofán vág a valóság, hogy az LMP befogadja a frakcióba a liberális (te mondtad, hogy liberális) képviselőt. akkor elismered, hogy hülye vagy.

de ha én mondom, hogy hülye vagy, akkor elkezded magyarázni, hogy nem vagy hülye.

te nemcsak hülye vagy, hanem egy totál húgyagyú, idióta elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:10:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: a te hazugságaidat semmi nem igazolja. meg sem próbáltál linkelni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:20:17

@math0:

Mert egy jelklépes visszalépés nem nyom sokat a latban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:21:13

@math0:

Nem Soros-bérenc, ill. mindegy, hogy az-e. A lényeg: vele azpnos elveket vallanak.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:22:19

@math0:

Nekem nincs kedvenc pártom 1999 óta.

A kisebbik rosszra szavazok mindig.

A nagyobb rossz a balllibek.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:24:06

@math0:

Nem értek egyet az általuk képviselt jobboldali, liberális eszmékkel.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:27:01

@math0:

A kapitalizmus alapja a lopás. Ezen túl az a fontos, hogy a tolvajok tevékenysége legalább a néonek is hasznos legyen. A nyugati tpke kisíbol minden profitot, a magyar meg nem. Ezért az utóbbit kell támogtani aí előbbivel szemben. Ennyi az egész.

A lényeg: nem szabad visszatérni az 1990-2010 közti liberális görénykurzushoz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:37:02

@math0:

Így igaz. Az LMP elindult a lejtőn Schiffer lemondása után, de ez csak most teljesedett be az Együttel való lefekvés kapcsán.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:56:42

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: de te azért rájuk szavaztál, mert egy idióta vagy. még a saját keretrendszereden belül is idióta vagy

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:58:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: te nagyon idióta vagy, ha nem láttad előre, hogy ha az LMP visszalép egy képviselő javára, akkor adott esetben koalíciót is köthet vele. ráadásul ez pont olyan, mint a Fidesz kisgazda koalíció, hogy a hatalom erősítése érdekében, politikai számításból teszik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 11:59:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: a 2010 előtti dolgokra nem hivatkozhatsz, 2010-ben a Fidesz Soros bérenc párt volt. ha nekik ezt megbocsátod, akkor senki máson nem kérhetsz számon semmit.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 12:00:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: tehát akkor a DK és az MSZP számodra büntetlen párt, azaz rájuk kellett volna szavaznod. mert ugye a Fidesz Soros bérenc.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 12:01:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: aha, szerinte az MSZP jobboldali liberális. mondom, elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 12:01:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"A nagyobb rossz a balllibek."

"Nem értek egyet az általuk képviselt jobboldali, liberális eszmékkel. "

tehát szerinted a ballibekkel az a baj, hogy jobblibek. elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 12:03:32

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Nem Soros-bérenc, ill. mindegy, hogy az-e. A lényeg: vele azpnos elveket vallanak. "

tehát az Együttel az a bajod, hogy Soros bérenc, vagyis nem is Soros bérencek, és bizonyítékod sincs erre. viszont aki Soros bérenc, és van is erre bizonyíték, az a Fidesz de rájuk szavaztál.

elmebeteg vagy.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 13:08:22

@math0:

Leírtam miért szavaztam rájuk. Az, hogy képtelen vagy megérteni azt, amivel nem értesz egyet, csak alacsony intelligenciád jele...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 13:09:26

@math0:

Nem látom előre a jövőt.

A leírt 2 eset egyébként teljesen más.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 13:10:08

@math0:

Vedd észre: senkin se a múltat kérem számon, hanem csakis a jelent.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 13:11:11

@math0:

Nem bűntelenség alapom választom ki, hogy kire szavazzak, hanem csaki azon az alapon, hogy az illető párt mit tesz, milyen irányt hirdet, képvisel.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 13:12:18

@math0:

Igen, az. a ballibek jobbos liberálisok. Az csak magyar sajátosság, hogy Mo-on a liberálisokat "baloldalnak" nevezik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 13:13:41

@math0:

A ballibekkel a baj az, amit képviselnek. Én nem vagyok se liberális, se nyugatpárti, ezek után számomra a ballibek a legellenszenvesebb, hiszen erősen liberálisak és erősen nyugatosak.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 13:14:42

@math0:

Már tisztáztuk, hogy a Fidesz nem Soros-bérenc, most újra kezded? Az előbb se tudtad bizonyítani.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.10. 14:16:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Az csak magyar sajátosság, hogy Mo-on a liberálisokat "baloldalnak" nevezik."

Ennek oka talán a Hornnal való összeborulás volt 1994-ben. Mert gazdasági szempontból a szadesz szélsőségesen jobboldali volt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 14:28:02

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az MSZP és a DK 2010 óta semmi jelentős kárt nem tehetett az országban. tehát nem kérhetsz rajtuk számon semmit. akkor pedig rájuk kellett volna szavazni, hiszen a Fidesz, az tett kárt az országnak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 14:29:06

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az MSZP-t illetően ebben önellentmondásos, zavaros, ostoba tévedésben vagy. szerinted az MSZP egy balliberális és egyszerre jobbliberális párt.

elmebeteg vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 14:30:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: szerintem az nem magyar sajátosság, hogy a balt nem nevezzük jobbnak. ezt mindenki így csinálja, aki nem olyan elmebeteg, mint te.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 14:34:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: " Én nem vagyok se liberális, se nyugatpárti, ezek után számomra a ballibek a legellenszenvesebb, hiszen erősen liberálisak és erősen nyugatosak. "

leszavaztál az LMP-re, amelynek a programja:

"1. Magyarország helye a demokratikus jogállamok között van, az Észak-atlanti Szövetség és az Európai Unió tagjainak sorában.

Ezzel a szerepvállalással összeegyeztethetetlen a stratégiai együttműködés diktatórikus rendszerekkel. Külpolitikánk nem tesz gesztusokat Putyin Oroszországa, Erdogan Törökországa vagy az alijevi Azerbajdzsán felé. Illiberális klubtagságunk gazdasági értelemben sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A történelem pedig azt bizonyítja, hogy megmaradásunkat nyugati elkötelezettségünk szolgálja. Ettől a doktrínától a magyarság Szent István óta szabad akaratából soha nem tért el. Az elmúlt nyolc év e tekintetben is valódi mélypontnak tekinthető."

lehetmas.hu/valasztasi-programunk/#kapcs

elmebeteg vagy

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 14:36:50

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A Fidesz minimum 2010-ig, a második Orbán kormány felállásáig Soros bérenc volt.

1) Ha most nem az, akkor te egy köpönyegforgató, szélhámos pártra szavaztál

2) ha a 2010 előtti dolgokat nem nézzük, akkor az MSZP-vel és DK-val semmi bajod nem lehet

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:29:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Már a MSZMP technokrata reformistái is azok voltak masszívan.

Szerintem ebben a szemékyes sors is szerepett játszott. A technokrata komcsi elit nem akarta bevállalni, hogy véleménye változott, így valahogy "kimutatták", hogy mind a marxizmus, mind a liberalizmus "baloldal", azaz végülis nem is változott jelentősen a véleményük.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:30:38

@math0:

Az MSZP és a DK vissza akart térni az 1990-2010 közti görénykurzsuzhoz, ami maximálisan káros volt az országnak. Ezért szavaztam ellenük.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:33:02

@math0:

Az MSZP-ben baloldali jelemzőek 1989-1991 között voltak még, akkor is csak részben. Az MSZP eleve azok pátrtjaként lett 1989-ben, akik a liberalizmusért lelkesedtek. Kezdetben volt egy kis ellencsoport - Pozsgay és társai -, de ők 1991-re ki lettek rúgva a pártból.

Ballib = jobboldali liberális.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:34:41

@math0:

A "baloldal" szó jelentése: antikapitalista, radikális vagy métsékelt módon.

A magyar ballibek SOSE voltak antikapitalisták, sőt messzemően piacfetista kapitalizmus-rajongók, azaz NEM baloldaliak.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:37:16

@math0:

Hagyjuk a lózungokat, nézzük a gyakorlatot! Szavakban a Fidesz is bőszen euroatlantista.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:38:36

@math0:

"Fidesz minimum 2010-ig, a második Orbán kormány felállásáig Soros bérenc volt"

Igen, látom te is ráleltél a ""VOLT" szóra. Gratulálok. Délelőtt óta ismétlem ugyanezt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:39:20

@math0:

"te egy köpönyegforgató, szélhámos pártra szavaztál"

Az előbb TE mondtad, ne nézzük a múltat. Akkor most miért nézed???

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 15:40:12

@math0:

"ha a 2010 előtti dolgokat nem nézzük, akkor az MSZP-vel és DK-val semmi bajod nem lehet"

Eddig 5-ször elmodntam: az MSZP-vel és a DK-val NEM a múltjuk, hanem a jelenük miatt van bajom. Mit nem értesz ezen?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 17:52:56

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: 2010 és ami előtte nem számít, te szabályod, köcsög! tartsd be!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 17:55:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: értem, tehát két olyan pártra szavaztál, akik hazudnak a választóinak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 17:56:39

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Az MSZP és a DK vissza akart térni az 1990-2010 közti görénykurzsuzhoz, ami maximálisan káros volt az országnak. Ezért szavaztam ellenük. "

Az előbb TE mondtad, ne nézzük a múltat. Akkor most miért nézed???

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 17:57:43

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Eddig 5-ször elmodntam: az MSZP-vel és a DK-val NEM a múltjuk, hanem a jelenük miatt van bajom. Mit nem értesz ezen? "

mind az 5-ször a múlttal volt bajod, a jó édes kurva anyádnak hazudjál a pofájába!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 18:04:31

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Eddig 5-ször elmodntam: az MSZP-vel és a DK-val NEM a múltjuk, hanem a jelenük miatt van bajom. Mit nem értesz ezen? "

mind az 5-ször a múlttal volt bajod, a jó édes kurva anyádnak hazudjál a pofájába!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 18:06:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
te egy köpönyegforgató, szélhámos pártra szavaztál, amelyik hazudik a szavazóinak. elismerted. és ezt a jelenben csinálja a Fidesz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 19:16:27

@math0:

S az miért múltnézés, hogy egy rossz időszak politikáját nem akarom viszontlátni?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 19:18:25

@math0:

Nem, sose számít nekem egy adott politikus vagy párt múltja. Most írom le kb. tizedszerrre.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.10. 23:59:22

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: azt mondtad, a Fidesz mást mond, és mást csinál, ez hazugság.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.05.11. 00:02:45

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: de. 2010 óta a DK és az MSZP semmi jelentőségteljes dolgot nem tehettek Magyarországra nézvést, tehát ez nem lehet a bajod. hogy mit mondanak, az se lehet a bajod, hiszen azt a Fidesznél elnézed. a 2010 előtti időszakot meg szintén elnézed a Fidesznek.

a te azonos mércéddel mérve, azzal a mércével, amivel a Fideszt méred, tehát van egy teljesen ártatlan MSZP és DK, és van egy Fidesz, amely szétlopja az országot. te mégis a Fideszre szavaztál, mert egy elmebeteg vagy.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.11. 06:26:49

@math0:

Mindenki ezt teszi. Ez a reálpolitika: nem lehet mindent kimondani. Mint a diplomácia.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.11. 06:40:16

@math0:

A DK és az MSZP vissza akarja hozni az 1990-2010 közti liberális görénykurzust, a Fidesz meg nem (az LMP és a Jobbik se).

Ez a lényge, s nem az, hogy ki mit csinált 2010 előtt.

Az ország szétlopása meg ballib mítosz, a valóságban mindig volt korrupció, de ma fejlődés is van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.11. 07:25:00

@chrisred:

Címoldalon mindenesetre nem vagy csak percekig volt kinn, mert különben észrevettem volna. Nem is illene a békés, toleráns, demokratikus elenzéki tüntetőkről kialakított idealizált képbe, hogy egyházi vezetőket köpdösnek le.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.11. 07:31:40

Mellesleg jellemző a mindent átható orbáni diktatúra nyomasztómértékére, hogy még a rendőrök is félnek, hímes tojásként bántak az erőszakos tüntetőkkel. A szabad és demokratikus Gyurcsány-éra alatt bezzeg nem féltek volna szarrá verni őket, vagy akár kilőni a randalírozó csőcselék szemét.

szemet 2018.05.11. 23:16:59

@math0: off A dominos feladat tetszett, megoldom ha már senkit se érdekel:

balról jobbra teszegetem be a dominókat - minden lépésnél dönthetek, hogy vagy függőlegesen egyet, vagy vízszintesen kettőt teszek.

A 49. dominóig "n" féleképpen juthatok majd befejezem egy függőlegessel, ill. a 48.ig "k" féleképpen juthatok és befejezem két vízszintessel: 50es tábla megoldása tehát a 49es + 48as megoldása. Megvan az indukciós szabály már csak a kezdő elemek kellenek.

0.ás megoldása 1
1.es megoldása 1
2.es megoldása 2
3.as megoldása 3
4.es megoldása 5
...
50es megoldása az 51. fibonacci szám
https://hu.wikipedia.org/wiki/Fibonacci-számok

ArriMedes 2018.05.12. 18:12:16

most ez a bejegyzés az aktuális brendel-őrjöngde?

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

mondjuk te is mocsokokádó vagy, csak másik oldalról.
süti beállítások módosítása